Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 27, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W pierwszym półroczu br. wzrosły wpływy z reklam czasopism - cennikowo

Z cennikowych danych Kantar Media wynika, że w pierwszym półroczu br. wzrosły wpływy reklamowe magazynów i zmalały dzienników w porównaniu z tym okresem 2014 roku.

W pierwszym półroczu br. o 14,7 proc., do 1,7 mld zł wzrosły szacunki wpływów magazynów z reklam. Liderem pozostaje "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer) - 113,8 mln zł (wzrost o 36 proc.). Kolejne w zestawieniu są: "Viva" (Edipresse Polska) - 89,2 mln zł (wzrost o 34 proc.), "Tele Tydzień" (Wydawnictwo Bauer) - 71 mln zł (wzrost o 9 proc.), "Wprost" (AWR Wprost) - 62 mln zł (wzrost o 6,4 proc.), "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) - 57,4 mln zł (spadek o 11,5 proc.).
O 1,5 proc. zmniejszyły się wydatki na reklamę w dziennikach, które w pierwszym półroczu br. miały 765,6 mln zł wpływów. Wciąż największe cennikowe wpływy z reklam ma "Gazeta Wyborcza" (Agora SA) - 207,8 mln zł (wzrost o 2,6 proc.). Dalej w rankingu są: "Polska The Times" (Polskapresse) - 106,2 mln zł (spadek o 9,1 proc.), "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) - 84,4 mln zł (wzrost o 2,9 proc.), "Super Express" (ZPR Media) - 59,3 mln zł (wzrost o 0,4 proc.) i "Rzeczpospolita" (Gremi Business Communication) - 48,1 mln zł, która zajęła piąte miejsce. Rok temu na nim był bezpłatny dziennik "Metro" (Agora SA). "Metro" w pierwszym półroczu ub.r. miało 52,4 mln zł przychodów z reklam.
W minionym półroczu zwiększyły się też wydatki reklamowe w radiu (łącznie ponad 2,5 mld zł; wzrost o 19,7 proc.), kinach (694,8 mln zł; wzrost o 1,6 proc.), outdoorze (727,7 mln zł; wzrost o 0,6 proc.), indoorze (20,1 mln zł; wzrost o 66,8 proc.). Mniejsze budżety przeznaczono natomiast dla telewizji - spadek o 1,9 proc., do 7,9 mld zł.  

(DR, 27.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.