Stacje radiowe na majówkę  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stacje radiowe na majówkę  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stacje radiowe na majówkę  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2018

Jesteśmy tutaj

Nienawistne komentarze szerzy nieliczna, ale głośna grupa internautów. Zespół #ichbinhier próbuje odzyskać komentarze dla zwykłych ludzi.

Film dokumentalny „Malvina, Diaa i miłość” opowiada o związku 16-letniej Niemki i 19-letniego Syryjczyka. Pokazuje ich miłość, ale i problemy kulturowe, z jakimi borykają się na co dzień. O filmie zrobiło się głośno dopiero sześć tygodni po jego emisji na kanale dla dzieci KiKa, gdy napisał o nim prawicowy bloger, a poseł antyislamskiej Alternatywy dla Niemiec zahuczał na Facebooku, że to „propaganda KiKi na rzecz związków z muzułmańskimi uchodźcami”. Jeszcze tego samego dnia temat podchwycił „Bild”, poświęcając „skandalicznemu filmowi” łącznie 14 artykułów w wydaniu drukowanym i online oraz ponad 10 tweetów. O filmie zaczęły pisać inne dzienniki krajowe i regionalne, dyskutowali blogerzy i politycy – szczególnie ze skrajnie prawicowej sceny. Oliwy do ognia dolał błąd, który KiKa popełniła w tekście prezentującym film na swoim portalu. Autor tekstu przedstawił Syryjczyka jako 17-latka, potem w aktualizacji dodano mu dwa lata, nie wyjaśniając jednak pomyłki. I to w czasach, kiedy w Niemczech nie ustaje debata na temat prawdziwego wieku uchodźców. Młodociani uchodźcy przybyli do Niemiec bez rodziny mogą bowiem liczyć na status ochronny – w efekcie czego niektórzy z młodych imigrantów celowo zaniżali swój wiek, chcąc uchronić się przed deportacją.

KiKa doświadczyła prawdziwego internetowego shitstormu. W krótkim czasie tylko na fanpage’u kanału pojawiło się ponad 2 tys. komentarzy. Internauci zarzucali stacji, że puszcza „takie filmy” bez komentarza, „robiąc reklamę multikulturowym związkom, w których mężczyzna ma konserwatywne wyobrażenia o kobiecie”. Niektórzy przeczesywali profil młodego Syryjczyka, zostawiając na nim nienawistne komentarze. Groźby pochodziły zarówno od islamofobów, jak i skrajnych salafitów, którym Diaa wydał się zbyt liberalny.

Katarzyna Domagała-Pereira

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.