Wydanie: PRESS 10/2016

Ranking agencji PR

Od dwóch lat agencje PR korzystają na tym, że w czasach niepewności politycznej rośnie zainteresowanie analizami i doradztwem komunikacyjnym firm z branż wrażliwych.

Tworzenie lub rozwijanie działów digital wykorzystujących w komunikacji z konsumentami i otoczeniem klientów głównie media społecznościowe to najczęściej wymieniane przez właścicieli agencji public relations działania tych firm podejmowane w ostatnim czasie. – Klienci coraz bardziej potrzebują kompleksowej obsługi: klasyczny PR to podstawa, ale połączony z doradztwem strategicznym i e-PR. Kampanię informacyjną buduje się dzisiaj nie tylko na podstawie tradycyjnych mediów, do których zalicza się już dziś także portale internetowe, lecz przy szerokim uwzględnieniu social mediów – podkreśla Ignacy Krasicki, prezes agencji AM Art-Media. Wtórują mu właściciele innych agencji PR, przyznając, że od ok. dwóch lat znacząco wzrosło zainteresowanie klientów komunikacją i budowaniem wizerunku przy wykorzystaniu możliwości social mediów. – Powstały agencje digitalowe i okazało się, że ich działania są efektywne, a klienci agencji PR zaczęli tam przenosić część swoich budżetów. Agencje PR wyłapały ten trend i poszerzają swoją ofertę i kompetencje w zakresie social mediów – wyjaśnia Alicja Wysocka-Świtała, partner w Clue PR.

Skutki zwiększania kompetencji agencji PR w obszarze komunikacji widać po wynikach finansowych firm, które wzięły udział w 11. edycji rankingu agencji public relations według przychodów ogółem – tym razem za 2015 rok.

Joanna Sędek

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo