Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: WYWIADY

Dodano: Wrzesień 11, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Edukacja jest wpisana w nasze DNA

Rozmowa z Olgierdem Dobrzyńskim, country managerem Discovery Networks na Europę Centralną

Kanał Discovery – DMAX – nie otrzymał miejsca na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Będziecie się odwoływać od tej decyzji?

Znana nam jest jedynie informacja o uchwale podjętej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Czekamy na decyzję regulatora, w której zawarte będzie uzasadnienie. Chcemy najpierw zapoznać się z nim.

Jak przyjęliście porażkę w konkursie?

To duże zaskoczenie. Jesteśmy największym producentem kontentu dokumentalnego i poznawczo-edukacyjnego na świecie. Rocznie inwestujemy ponad 1,5 mld dolarów. Mamy bogatą bibliotekę programową – łącznie 100 tysięcy godzin programów, które moglibyśmy wykorzystać w DMAX. Nieustannie inwestujemy w polskie produkcje, które odnoszą sukcesy na naszych kanałach płatnych. Edukacja jest wpisana w nasze DNA, od kiedy powstało Discovery ponad 25 lat temu i jest fundamentalną częścią naszej misji.
Uważam, że przepadła duża szansa udostępnienia polskim widzom atrakcyjnego kanału, który adresowany byłby do szerokiej widowni. Wierzę, że DMAX istotnie wspomógłby rozwój naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce.

Oferta kanału DMAX byłaby mniej atrakcyjna niż flagowego kanału Discovery Channel?

To byłby całkowicie inny kanał. Discovery Channel jest przecież kanałem płatnym. DMAX nie byłby konkurencją dla oferty Discovery Channel i całego naszego portfolio kanałów dostępnego w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych.

Konkurs dla kanału edukacyjno-poznawczego wygrał Fokus TV, którego nadawca pewnie będzie chciał kupować od Discovery kontent. Podzielicie się nim?

W naszym portfolio w Polsce jest 10 kanałów. Mamy więc dość miejsca do wykorzystania naszego kontentu.

Czyli nadawca Fokus TV nic od Discovery nie dostanie?

Tego nie powiedziałem. W naszej strukturze funkcjonuje dział Discovery Enterprises International, który na wielu rynkach zajmuje się sprzedażą treści Discovery innym nadawcom.

Czy kanał Fokus TV ma szansę zdobyć widzów i osiągnąć sukces?

Ma podobne szanse jak każdy z ponad 200 innych kanałów telewizyjnych dostępnych w Polsce. Wszystko zależy od programu i od tego do jakiej grupy będzie adresowany. O tym sukcesie zdecydują widzowie.

 

Rozmawiał Maciej Kozielski

 

(11.09.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.