Wyniki słuchalności w pierwszym kwartale. RMF FM, Radio Zet, Trójka  |  Przejście z Radia Złote Przeboje do Radia Szczecin  |  Studio Besta zwiększyło przychody  |  Asta-Net i Pilot WP z nowymi kanałami  |  Siatkówka w naziemnych kanałach Polsatu  |  Towarzystwo Dziennikarskie: "Media lokalne nie miały decydującego wpływu"  |  PKO BP prowadzi rozpoznanie  |  Agencja Tears of Joy  |  Malta Tourism Authority poszukuje  |  Alphabet będzie płacić rodzinie Murdochów  |  Arnaud Lagardere pozwany o sprzeniewierzenie funduszy spółki  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki słuchalności w pierwszym kwartale. RMF FM, Radio Zet, Trójka  |  Przejście z Radia Złote Przeboje do Radia Szczecin  |  Studio Besta zwiększyło przychody  |  Asta-Net i Pilot WP z nowymi kanałami  |  Siatkówka w naziemnych kanałach Polsatu  |  Towarzystwo Dziennikarskie: "Media lokalne nie miały decydującego wpływu"  |  PKO BP prowadzi rozpoznanie  |  Agencja Tears of Joy  |  Malta Tourism Authority poszukuje  |  Alphabet będzie płacić rodzinie Murdochów  |  Arnaud Lagardere pozwany o sprzeniewierzenie funduszy spółki  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki słuchalności w pierwszym kwartale. RMF FM, Radio Zet, Trójka  |  Przejście z Radia Złote Przeboje do Radia Szczecin  |  Studio Besta zwiększyło przychody  |  Asta-Net i Pilot WP z nowymi kanałami  |  Siatkówka w naziemnych kanałach Polsatu  |  Towarzystwo Dziennikarskie: "Media lokalne nie miały decydującego wpływu"  |  PKO BP prowadzi rozpoznanie  |  Agencja Tears of Joy  |  Malta Tourism Authority poszukuje  |  Alphabet będzie płacić rodzinie Murdochów  |  Arnaud Lagardere pozwany o sprzeniewierzenie funduszy spółki  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: WYWIADY

Dodano: Lipiec 30, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

To smutne, że nowy kanał TVN ma łączyć biznes z polityką

Rozmowa z Piotrem Barełkowskim, współtwórcą TV Biznes, obecnie prezesem Telewizji Niezależnej, nadawcy Telewizji Republika

TVN CNBC zwalnia pracowników, rezygnuje z marki CNBC i poszerzy tematykę o wiadomości pozabiznesowe. Jest pan zaskoczony?

Nie jestem. Mamy na rynku totalną posuchę reklamową. Kanał jest bardzo wąsko zaadresowany – do tzw. białych kołnierzyków, których w Polsce jest kilkadziesiąt tysięcy. Ta grupa ma ostatnio poważne kłopoty wizerunkowe po bankructwach Madoffa i Lehman Brothers.
Zaadresowanie tak wąsko kanału w takiej sytuacji ekonomicznej musi się skończyć katastrofą. Do tego licencja z CNBC, którą szacuję na 1,5 mln dolarów rocznie. Dla takiego kanału to jedna trzecia czy jedna czwarta budżetu. Wszystko to składa się na obraz dosyć kiepski, co potwierdzają wyniki oglądalności.
Pytanie, czy ”Polska The Times” zyskała na tym, że jest ”The Times”? To choroba wieku, że gazety przybierały tytuły zagraniczne. Wydawało im się, że zyskają czytelników i zyskają na wiarygodności. Nic takiego się nie wydarzyło.
Szansą dla takiego kanału, jak TVN CNBC jest poradnictwo, otwarcie się na szersze grupy społeczne. Robiliśmy to w TV Biznes i te działania przynosiły przychody. Jednak ani Polsat, ani TVN nie chcą się na to zdecydować, by tworzyć programy poradnictwa biznesowego dla rolników, ubezpieczeniowego dla konsumentów. Polsat i TVN traktują kanały ekonomiczne jako elementy swojego wizerunku.

Jak pan widzi przyszłość kanału ekonomicznego w formule poszerzonej o politykę, bo ta ma się w nim pojawić?

To smutne, że chce się łączyć biznes z polityką. To najgorsza możliwa koniugacja. CNBC jest przykładem kanału, gdzie nie występują politycy. Rozumiem, że cyrk polityczny, przekomarzanie się, na którym żerują wszystkie kanały informacyjne to może być lewar budujący oglądalność. Tylko po co dublować TVN 24? Jaki to ma sens?

Kanał biznesowy TVN po tych zmianach może być tańszy w utrzymaniu?

Najdroższe jest dziennikarstwo specjalistyczne. Zrobienie kolejnego reality show to tańsza zabawa. Jednak gdzieś ucieka idea stacji, która – co warto powiedzieć – jest profesjonalna i realizowana w atrakcyjnej formie.

TV Biznes po zmianie w Polsat Biznes i poszerzeniu formuły jednak zyskuje widzów.

Zyskuje widzów, ale smutne jest dzięki czemu. Kupiono dla stacji kilka szerokozasięgowych formatów zagranicznych. W zasadzie nie są o biznesie. To programy o dobrach konsumpcyjnych, o kosztownościach. Czyli takie produkcje, jakie można znaleźć w stacjach stricte lifestyle’owych
Po wprowadzonych zmianach Polsat Biznes ma niewiele wspólnego z programem ekonomicznym. Specjalistyczna działalność wymaga nakładów. Najłatwiej jest pójść w stronę lifestyle’u.

Rozmawiał: Maciej Kozielski

(30.07.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.