Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W marcu TV Republika ubyło 20 reklamodawców. Ale ceny spotów są coraz wyższe

Reklamy w TV Republika sprzedaje Polsat Media (screen: YouTube/Telewizja Republika)

W TV Republika w marcu emitowane są spoty od 31 reklamodawców. To o 20 mniej, niż reklamowało się w stacji w lutym. Tymczasem ceny spotów w tej telewizji rosną z miesiąca na miesiąc.

Jak wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis", najaktywniejszym reklamodawcą jest powiązane właścicielsko z TV Republika Niezależne Wydawnictwo Polskie, wydawca m.in. "Gazety Polskiej" (do 17 marca stacja nadała 360 spotów tej spółki).

Ceny reklam w TV Republika

Drugie miejsce na liście reklamodawców zajmuje Lidl (236 spotów).

Czytaj też: Adrian Klarenbach dostanie trzeci program w TV Republika – piątkową debatę polityczną

Dalej są:

  • Mango – marka telezakupowa należąca do Grupy Polsat Plus (208 spotów – emisje w ramach bloków reklamowych),
  • Polkomtel z Grupy Polsat Plus (205)
  • oraz Totalizator Sportowy (179).

Reklamy w TV Republika sprzedaje Polsat Media. W kwietniu najdroższy, 30-sekundowy spot w TV Republika według cennika kosztuje 23,7 tys. zł (w marcu – 20,1 tys. zł, a w lutym – 14,1 tys. zł). W styczniu było to 12 tys. zł, ale jeszcze w grudniu spoty wyceniano maksymalnie na 550 zł. Większość bloków stacji sprzedawana jest jednak w ramach oferty pakietowej.

Firmy wycofały się z po skandalicznych wypowiedziach

Wzrost cen jest związany ze wzrostem oglądalności stacji. W lutym miała ona średnio 3,13 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (wzrost z 0,1 proc. rok wcześniej), 1,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (w górę z 0,02 proc.) i 1,77 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (w górę z 0,05 proc.), a w styczniu 3,52 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (wzrost z 0,11 proc. rok wcześniej), 1,71 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (w górę z 0,03 proc.) i 2,12 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (w górę z 0,06 proc.).

Czytaj też: Oglądalność reaktywowanego programu publicystycznego "100 pytań do..." w TVP Info

Przypomnijmy, że część firm – np. Ikea, mBank – wycofała się z TV Republika po skandalicznych słowach publicysty Marka Króla na temat imigrantów. 3 stycznia na antenie stacji Król stwierdził, że należy cudzoziemcom "założyć chipy, tak jak się pieskom zakłada" oraz "tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie".

Z kolei satyryk Jan Pietrzak 31 grudnia powiedział w TV Republika: "Ja mam okrutny żart z tymi imigrantami. Że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, Majdanku, w Treblince, w Sztutowie, mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców i tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, zatrzymywać".

W styczniu Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny i prezes stacji, zapewniał nas, że kanał nie ma problemów z wypełnianiem bloków reklamowych. – Nie mamy problemów z wypełnieniem bloków, jest tylko kwestia ceny. Nie chcemy zarzucić telewizji tanimi reklamami, bo to się źle kończy dla oglądalności – zapewniał Tomasz Sakiewicz.

Czytaj też: Część rady programowej Polskiego Radia chce odwołania posła PiS Marka Suskiego

(MNIE, 20.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.