Dział: RADIO

Dodano: Marzec 16, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Za PiS aż 2/3 przychodów Polskiemu Radiu dawały spółki Skarbu Państwa i rząd

Od 22 stycznia 2020 roku do 19 grudnia 2023 prezeską Polskiego Radia była Agnieszka Kamińska (fot. Polskie Radio)

Polskie Radio w 2023 roku, czyli za prezesury Agnieszki Kamińskiej, uzyskało 39 mln zł przychodów z reklam, z czego 26,2 mln zł pochodziło ze spółek Skarbu Państwa, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i ministerstw - wynika z danych, do których dotarł "Presserwis". Jeszcze w 2018 roku publiczne radio zarabiało na reklamach 70,3 mln zł.

"Presserwis" zapoznał się z materiałami na ten temat, przygotowanymi przez Agencję Reklamy Polskiego Radia.

W 2023 roku wpływy reklamowe Polskiego Radia były o 21,6 proc. wyższe niż w 2022 roku (32,1 mln zł). Wcześniej przychody z reklam spadały z roku na rok: w 2018 roku wyniosły 70,3 mln zł, w 2019 roku - 63 mln zł, w 2020 roku - 42,8 mln zł, a w 2021 roku - 42,3 mln zł.

Polskiemu Radiu największe przychody reklamowe zapewnia dziś Jedynka. W 2023 roku było to 15,3 mln zł, czyli o 3,8 proc. mniej, niż w 2022 roku. Dla porównania, w 2018 roku Program I zarobił na reklamach 25,8 mln zł.

Czytaj też: Kto zwołał posiedzenie rady programowej Polskiego Radia? Tak, Marek Suski zwołał

Trójka w 2023 roku odpowiadała za 9,7 mln zł wpływów reklamowych Polskiego Radia (wzrost o 22,3 proc. w porównaniu z 2022 rokiem). Jeszcze w 2018 roku wpływy Programu III z reklam sięgały 41,5 mln zł.

Spółki Skarbu Państwa - razem m.in. z Kancelarią Premiera i ministerstwami - na reklamy w Polskim Radiu w 2023 roku przeznaczyły 26,2 mln zł, tj. o 37,1 proc. więcej niż w 2022 roku. W okresie 2018-2023 więcej zostawiły tylko w 2018 roku (27,3 mln zł).

W 2023 roku spółki Skarbu Państwa wraz z rządem PiS odpowiadały za 67 proc. przychodów reklamowych Polskiego Radia, podczas gdy w 2018 roku - za 39 proc. W 2019 roku ich udział wynosił 32 proc., w 2020 roku - 39 proc., w 2021 roku - 54 proc., w 2022 roku - 60 proc.

W 2023 roku Orlen wydał na reklamy w Polskim Radiu łącznie 3,6 mln zł, Totalizator Sportowy - 2,7 mln zł, a PKO BP - 1,1 mln zł.

Z kolei KPRM przeznaczył na spoty w publicznym radiu 1,9 mln zł, Ministerstwo Zdrowia - 1,7 mln zł, a Ministerstwo Cyfryzacji - 1,1 mln zł.

Czytaj też: Pokłócili się: Onet chwali się wynikiem, WP zarzuca manipulację. "Zwyczajnie nieuczciwe"

(KOZ, 16.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.