Brand24 z najlepszym wynikiem finansowym w historii spółki
Założycielem Brand24 jest Michał Sadowski (screen: YouTube/Michal Sadowski)
Brand24, spółka oferująca narzędzie do monitoringu mediów internetowych, w 2022 roku zwiększyła przychody o 40 proc. - do 22,2 mln zł.
Zysk netto spółki Brand24 zwiększył się sześciokrotnie, do 1,5 mln zł, a EBITDA wzrosła w ciągu roku o 79 proc., do 5,3 mln zł.
Na początku br. spółka ogłosiła przegląd opcji strategicznych, którego celem jest znalezienie partnera, który wsparłby jej rozwój zagraniczny, szczególnie w USA.
Firma w 2022 roku pozyskała 3,8 mln zł dotacji z funduszy europejskich na prace nad szerszym zastosowaniem algorytmów sztucznej inteligencji.
Michał Sadowski, założyciel Brand24, podkreśla, że firma nieustannie inwestuje w rozwój swoich produktów, skupiając się na rozwiązaniach sztucznej inteligencji. "Tam, gdzie są one kosztowne, tworzymy własne (model AI sentymentu, języka). Tam, gdzie taniej jest korzystać z gotowych narzędzi, integrujemy się z gotowymi rozwiązaniami (np. ChatGPT/GPT4 w Insights24)" - informuje Sadowski w komunikacie spółki.
(KAP, 30.03.2023)