Od stycznia zdrożeją reklamy w stacjach Grupy RMF
Ceny reklam w RMF FM wzrosną średnio o 7,9 proc. (fot. materiały prasowe)
Grupa RMF od stycznia 2023 roku podnosi ceny reklam w RMF FM, RMF Maxx i RMF Classic. Poprzednią podwyżkę nadawca wprowadził w marcu 2022 roku.
"Wprowadzając nowe cenniki Grupa RMF brała pod uwagę nie tylko rekordowe wyniki słuchalności, ale też popyt na reklamę radiową oraz dynamicznie zmieniającą się sytuację gospodarczą" - podała Grupa RMF w komunikacie.
Ceny reklam w RMF FM wzrosną średnio 7,9 proc. Za 30-sekundowy spot w najdroższym paśmie (w piątki między 7 a 10) trzeba będzie zapłacić 56 tys. zł, tj. o 5,5 proc. więcej, niż dotychczas. Średnia podwyżka w RMF Maxx wyniesie 7,6 proc., a w RMF Classic - 8 proc.
Grupa RMF "w obliczu dynamicznej rzeczywistości gospodarczej i rynkowej" zdecydowała, że od 2023 roku jej cenniki ogłaszane będą zazwyczaj na okresy dwumiesięczne (dotychczas kwartalne) i będą publikowane z wyprzedzeniem około czterotygodniowym.
Czytaj też: TVN z powodu meczu Polaków przesuwa emisję "Top model" o blisko pół godziny
"Pozwoli nam to lepiej reagować na kondycję rynku reklamy i zmiany inflacyjne, przy jednoczesnym zachowaniu dużej przewidywalności kosztów kampanii w naszych stacjach" - wyjaśnił w komunikacie Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.
Cenniki zimowe w Grupie RMF obowiązywać będą od 9 stycznia do 26 lutego 2023 roku.
Wśród nowości w polityce handlowej Grupy RMF znalazły się: możliwość wyróżnienia ostatniej reklamy w bloku reklamowym specjalnym dżinglem oraz pozycjonowanie wskazania sponsorskiego (w przypadku, gdy audycja ma więcej niż jednego sponsora).
W lipcu 2022 roku Grupa RMF ogłosiła, że jesienią utrzyma ceny reklam na takim samym poziomie jak wiosną i latem. Jesienią zdrożały reklamy w Eurozecie, Polskim Radiu, Grupie Radiowej Agory, Time i Audytorium 17.
(KOZ, 30.11.2022)