Nowy format multimedialny w serwisach Polska Press
Pierwszą ofertą w nowym formacie jest turystyczny poradnik "Boskie Dolnośląskie" (screen: NaszeMiasto.pl)
Serwisy internetowe Polska Press pokazały nowy format – content snack, czyli krótkie formy angażujące odbiorcę.
– Na potrzeby serwisów NaszeMiasto.pl oraz serwisów tematycznych stworzyliśmy content snack – mówi Karol Gruszka, multimedia manager serwisów grupy. – W zamyśle są to krótkie materiały "przekąskowe". Użytkownicy nie muszą poświęcać wiele czasu, aby zapoznać się z ich treścią podaną w atrakcyjnej formie. Content snack dopasowaliśmy do stylu życia współczesnych użytkowników – ich braku wolnego czasu, trudności ze skupieniem uwagi czy zasady "bądź i planuj tu i teraz".
Czytaj też: "Newsweek" badany po zawiadomieniu Renaty Kim. Sekielski o "toksycznej atmosferze"
W pierwszej kolejności do serwisów trafiły treści turystyczne w serii "Boskie Dolnośląskie" ze zdjęciami fotoreporterów "Gazety Wrocławskiej".
– Nowy format zbudowany jest z pełnoekranowych zdjęć okładkowych, tytułu, tekstu, mapy prezentującej położenie danego obiektu oraz linków przekierowujących do wskazanych stron internetowych – mówi "Presserwisowi" Karol Gruszka. – W najbliższych tygodniach będziemy pracować nad kolejnymi wariantami nowego formatu, wzbogacając ich tematyczną funkcjonalność.
Czytaj też: Dziennikarze krytykują wystąpienie Żakowskiego w Tok FM. "Usprawiedliwienie czynów mobbera"
Zamysł stworzenia krótkich i lekkostrawnych materiałów pojawił się, jak mówi Gruszka, kilka miesięcy temu, jako niezależny projekt. Teraz jest wdrażany do kolejnych serwisów i pojawi się m.in. w serwisach kulinarnych czy edukacyjnych.
Polska Press pracuje również nad uruchomieniem nowego portalu ogólnopolskiego, który ma ruszyć jeszcze w tym roku. Będzie on agregował najciekawsze treści z portali regionalnych należących do PPG, ale przede wszystkim ma oferować własne informacje i publicystykę polityczną.
(PAR, 04.07.2022)