Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 16, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmieniona Wyborcza.pl ma uproszczoną stronę główną, lepiej eksponuje autorów

Nową odsłonę Wyborcza.pl przygotował zespół "Gazety Wyborczej" wspierany przez ekspertów zewnętrznych (fot. materiały prasowe)

Od poniedziałku serwis internetowy " Gazety Wyborczej" (Agora) – w standardowej i mobilnej wersji – dostępny jest w odmienionej odsłonie.

Za sprawą nowych rozwiązań użytkownicy Wyborcza.pl przy wielu tekstach, poza samym tytułem, przeczytają wstęp, który wprowadza w temat artykułu. Łatwiej też znajdą inne teksty danego autora – wystarczy kliknąć w imię, nazwisko bądź zdjęcie przy tekście, by przejść do strony, na której dostępna jest notka biograficzna dziennikarza oraz cała baza jego tekstów. Inny jest też widok schowka, który obecnie przypomina o tekstach zachowanych na później.

Uproszczona architektura strony głównej

– Projektując zmiany graficzne, kierowaliśmy się potrzebami naszych prenumeratorów. Nowy serwis ułatwi nam wyeksponowanie palety tematów i form dziennikarskich – od politycznych śledztw, reportaży i wywiadów, po przyrodę, psychologię, ekonomię i kulturę. Codziennie można będzie zobaczyć u nas zdjęcia wybitnych fotoreporterów, posłuchać podcastów i rozwiązać quizy. Nową Wyborcza.pl z pewnością wyróżni też staranny wybór treści, o który zadbają najlepsi redaktorzy w Polsce – rekomenduje Aleksandra Sobczak, wicenaczelna "Gazety Wyborczej" i szefowa Wyborcza.pl.

Czytaj też: Spółka Srebrna i Tomasz Sakiewicz podzielą się dywidendą ze Słowa Niezależnego

Ważną zmianą jest nowy sposób pokazywania zdjęć w galeriach i ich przeglądania. Dzięki niemu nagradzane prace najlepszych fotoreporterów można obejrzeć w jednym miejscu. – Nowa Wyborcza.pl odchodzi od trendu polegającego na atakowaniu czytelnika nadmiarem wizualnych bodźców. Ograniczona liczba zdjęć spowoduje, że te, które pokażemy na stronie, będą bardziej zauważalne. To pozwoli docenić ich reporterskie i artystyczne walory – mówi Marcin Ręczmin, szef wydawców strony głównej Wyborcza.pl.

A Tomasz Tomalik, szef działu UX, dodaje: – Uprościliśmy architekturę strony głównej, poprawiliśmy czytelność stron artykułowych. Nowy Design System wraz z gruntowną przebudową w warstwie technologicznej pozwolą nam szybciej wprowadzać nowe funkcjonalności i lepiej odpowiadać na potrzeby czytelników.

Zmiany na Wyborcza.pl

Nową odsłonę Wyborcza.pl przygotował zespół "Gazety Wyborczej" wspierany przez ekspertów zewnętrznych, m.in. Jacka Utkę, który wcześniej zaprojektował wydanie tradycyjne "Gazety Wyborczej". Za warstwę UX/UI projektu odpowiadała agencja Artegence wraz z działem rozwoju produktu i IT Wyborcza.pl.

Czytaj też: Ponad milion użytkowników przeczytało w WP tekst o zakonnicach znęcających się nad dziećmi

Wraz z premierą nowej Wyborcza.pl nastąpiły zmiany na stronie z ofertą "Gazety Wyborczej" dla reklamodawców – w serwisie Grupy Wyborcza wyborcza.pl/reklama. Za pomocą atrakcyjnych case studies przedstawiono tam przykłady realizacji działań promocyjno-sprzedażowych.

Zmianom na Wyborcza.pl towarzyszy kampania promocyjna serwisu. Reklamy Wyborcza.pl z hasłem "Piszemy o tym, co ma znaczenie" można zobaczyć w internecie (sieć Google, Facebook, serwisy Wyborcza.pl), prasie i na nośnikach reklamy zewnętrznej (AMS), a także usłyszeć w radiu. Działania zaplanował i realizuje dział marketingu "Gazety Wyborczej".

Według danych Mediapanelu serwis Wyborcza.pl w maju odwiedziło 8,23 mln użytkowników.

Czytaj też: Radiowa Trójka bez Aleksandry Kaczkowskiej. Nie przedłużono jej umowy

(BAE, 16.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.