Dział: INTERNET

Dodano: Maj 21, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Meczyki.pl po pierwszych miesiącach na YouTube: niektóre programy z 55 tys. wyświetleń

Cel Meczyków.pl: 100 tys. subskrypcji w grudniu tego roku, przed startem Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Katarze.

Konrad Mazur, szef projektu wideo Meczyki.pl, przyznaje, że po półtora miesiąca działania na YouTube portal nie jest do końca zadowolony z liczby subskrypcji, ale twórcy nie są też rozczarowani. - Skupiliśmy się na merytoryce, przesuwając w czasie zasięgowe działania - mówi.

Pytany o ocenę pierwszych miesięcy działalności projektu wideo, Konrad Mazur podkreśla, że wygenerowane liczby wyświetleń dają powody do radości. Wyjaśnia, że ostatnie kilka programów były na żywo oglądane przez nawet 2,8 tys. osób, a w 3-4 dni po emisji zbierały do 55 tys. wyświetleń.

- Trwa proces budowania analityki kanału - podkreśla i dodaje, że kanał Meczyki.pl nie wystartował od zera. - Wykorzystaliśmy profil założony wiele lat temu i teraz trzeba "zmotywować" YouTube, by ten chętniej wyświetlał nas ludziom bez subskrypcji.

Konkurencja nie śpi

Meczyki.pl ("Pogadajmy o Piłce"), Onet.pl ("Misja Futbol") i Kanał Sportowy ("Moc Futbolu") to najbardziej znane programy publicystyczne, które poruszają bardzo podobne tematy. Kolejne portale internetowe związane ze sportem coraz mocniej stawiają na działania w obszarze wideo. Według Konrada Mazura to jednak nie jest dla serwisów zagrożeniem.

Czytaj też: Hejt play. Dziennikarze sportowi nie przejmują się zasadami

 - Algorytm YouTube'a działa tak, że zbiera wszelkie obszary zainteresowania widza - jeśli ten obejrzał film o tematyce iks na Kanale Sportowym, YT zaproponuje mu podobny materiał nasz, Przeglądu Sportowego albo Foot Trucka i odwrotnie - wyjaśnia. - W przypadku Onetu i Kanału Sportowego ich sztandarowe programy odbywają się w tym samym czasie (w poniedziałki o 10), ale nie ma to dużego wpływu na odbiorców, ponieważ są one serwowane w portalach VoD - nawet jeśli widzowie nie oglądają ich na żywo, mogą odtworzyć je kilka godzin później.

Kolejne programy na horyzoncie

Meczyki.pl mają teraz 41,7 tys. subskrybentów i Mazur przyznaje, że wynik ten go nie zadowala, choć daleko też do rozczarowania. - Świadomie skupiliśmy się na kwestiach merytorycznych, odkładając w czasie start formatów, które będą bardziej zasięgowe. Trwają ostatnie szlify przy projektowaniu trzech programów o bardziej rozrywkowym charakterze - wyjaśnia. - Mowa tutaj o m.in. o teleturnieju "Profesor Sportu", w którym występować będą widzowie kanału, a którego gospodarzem będzie youtuber Mieciu Mietczyński.

Czytaj też: Sportowefakty.wp.pl, Sport.onet.pl i Sport.pl najpopularniejszymi serwisami sportowymi 

- Jesteśmy na początku drogi zarówno w kontekście budowania analityki kanału, jak i oferty programowej - wyjaśnia Mazur. Dodaje, że przed kanałem postawił cel - 100 tys. subskrypcji w grudniu tego roku, przed startem Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Katarze.

(KAP, 21.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.