IAB Polska tworzy grupę roboczą ds. influencer marketingu
Grupa będzie skupiać działania wokół uporządkowania tematów związanych z influencer marketingiem (fot. Pixabay.com)
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska powołał grupę roboczą zrzeszającą przedstawicieli wykorzystujących w pracy działania influencer marketingu. Kieruje nią Marek Myślicki, strategic partnerships director GetHero.
Prowadzone przez nią prace mają na celu m.in. stworzenie słownika pojęć, standaryzację świadczeń i sposobu pomiaru efektywności, segmentację influencerów i kwestie prawne. Mają zostać opisane kluczowe kanały i platformy publikacji oraz dystrybucji treści wraz z pokazaniem możliwości, jakie daje reklamodawcom ta forma promocji.
„Jednym z pierwszych projektów grupy będzie stworzenie standardów rynkowych, co w tej dziedzinie jest i potrzebne, i oczekiwane. Dobre praktyki współprac z twórcami, które zostałyby zaakceptowane przez wszystkie strony - influencerzy, agencje, marketerzy - przyczyniłyby się do dalszej profesjonalizacji tego obszaru” - informuje Anita Serafin, director, invention Mindshare Polska, członkini grupy roboczej.
W skład grupy roboczej wchodzą przedstawiciele firm: Tears of Joy, GetHero, TVN Media, Media Choice, Media Group, Mindshare, Nestlé, Kinguin, ONE House, LTTM, Fantasyexpo, Universal Music Polska, Google, OMD, Labcon, Rankomat, Kantar Media, Reprise Digital, GroupM INCA, Streetcom, OpenMobi, Tarsago i Cyfrowy Polsat. Nabór do niej jest otwarty.
(IKO, 26.01.2021)