Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 08, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agencja Sigma Bis już obsługuje Orlen

Prezesem Sigmy Bis jest Tomasz Michalski (fot. materiały prasowe)

Sigma Bis, agencja mediowa Grupy PZU i PKN Orlen, przejęła od agencji mediowej Starcom (Publicis Group) obsługę PKN Orlen.

- Umowa na świadczenie usług pomiędzy PKN Orlen a Sigmą Bis została zawarta w marcu tego roku - mówi „Presserwisowi” Joanna Zakrzewska, dyrektorka biura komunikacji korporacyjnej PKN Orlen. Umowa ta obejmuje m.in. kompleksową obsługę mediową i prowadzanie działań w internecie, w tym w mediach społecznościowych. Jak tłumaczy Zakrzewska, od marca Sigma Bis realizuje bowiem dla klientów działania z zakresu planowania i zakupu mediów internetowych, a w maju do oferty włączyła również obsługę mediów tradycyjnych, czyli m.in. telewizji. Sigma Bis zrealizowała już dla Orlenu kampanię „Tanie tankowanie” z udziałem Roberta Kubicy.

Przez ostatni rok za obsługę mediową PKN Orlen odpowiadała agencja Starcom, która wygrała przetarg. Świadczyła ona usługi mediowe, konsultingu i doradztwa strategicznego, tworzyła i realizowała strategie mediowe dla marek należących do PKN Orlen oraz planowała kampanie mediowe i kupowała media na potrzeby Orlenu. Był to wtedy powrót Orlenu do Starcomu, który obsługiwał go już w latach 2006-2007. Jak ustaliliśmy, umowa ze Starcomem formalnie jeszcze nie została rozwiązana.

Zagłosuj na zdjęcie, które otrzyma Nagrodę Internautów w konkursie Grand Press Photo 2020

- Obecnie Sigma Bis koncentruje się na realizacji współpracy z PKN Orlen. Od czasu podpisania umowy na rzecz PKN Orlen realizowanych jest ponad 100 zleceń – mówi Joanna Zakrzewska.

PKN Orlen jest większościowym udziałowcem spółki Sigma Bis – ma w niej 60 proc. udziałów. Pozostałe 40 proc. udziałów ma Grupa PZU, dla której media planuje agencja mediowa Carat Polska (Dentsu Aegis Network Polska). Zapytaliśmy Grupę PZU, czy przeniosła obsługę swoich spółek (w tym Link4) do Sigmy Bis i czy zamierza kontynuować współpracę z agencją Carat. - Na obecnym etapie nie wypowiadamy się na ten temat – odpowiedziało nam tylko biuro prasowe PZU. Carat Polska też nie odpowiedziała na nasze pytania. 

Pod koniec lipca 2019 roku PKN Orlen i Grupa PZU poinformowały o zamiarze utworzenia firmy, która będzie się zajmować zakupami usług marketingowych i reklamowych, takich jak zakup powierzchni reklamowej. Spółka rozpoczęła działalność pod koniec 2019 roku. Docelowo Sigma Bis ma oferować usługi także podmiotom zewnętrznym, startując w przetargach zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Adam Burak, ówczesny dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej w PKN Orlen, a obecnie szef komunikacji i marketingu PKN Orlen, zapowiadał jesienią, że „nastąpi to nie wcześniej niż w 2021 roku i będzie to zadanie dla jej nowego zarządu”. Zarząd wybrano w lutym 2020 roku. Prezesem Sigmy Bis został Tomasz Michalski, były dyrektor działu wspomagania zarządu w spółce Apella.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 08.05.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.