Zenith: polski rynek reklamowy wzrośnie w 2018 roku o 4,8 proc.
(fot. Pexels.com)
W 2018 roku polski rynek reklamowy wzrośnie o 4,8 proc., a łączna wartość wydatków na reklamę wyniesie 7,41 mld zł netto – szacuje dom mediowy Zenith.
Zenith prognozuje, że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w tym roku o 5,6 proc. – to wynik inflacji cen czasu antenowego. Z kolei wydatki na reklamę w internecie wzrosną o 8,1 proc. Wpływ na to ma odpływ widzów z tradycyjnej telewizji do internetu i zwiększająca się konsumpcja treści na urządzeniach mobilnych. Analitycy przewidują, że wydatki na reklamę radiową będą wyższe o 3,1 proc. Natomiast o 1,4 proc. spadną wydatki na reklamę OOH. Zmniejszy się też rynek reklamy prasowej: w dziennikach o 10,2 proc., a w magazynach o 9,8 proc. Dzięki zwiększającej się frekwencji w kinach wydatki na reklamę w tym medium wzrosną o 1,6 proc.
Według obliczeń Zenith globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2018 roku o 4,5 proc., do 580 mld dolarów.
(IKO, 19.06.2018)