Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zenith: polski rynek reklamowy wzrośnie w 2018 roku o 4,8 proc.

(fot. Pexels.com)

W 2018 roku polski rynek reklamowy wzrośnie o 4,8 proc., a łączna wartość wydatków na reklamę wyniesie 7,41 mld zł netto – szacuje dom mediowy Zenith.

Zenith prognozuje, że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w tym roku o 5,6 proc. – to wynik inflacji cen czasu antenowego. Z kolei wydatki na reklamę w internecie wzrosną o 8,1 proc. Wpływ na to ma odpływ widzów z tradycyjnej telewizji do internetu i zwiększająca się konsumpcja treści na urządzeniach mobilnych. Analitycy przewidują, że wydatki na reklamę radiową będą wyższe o 3,1 proc. Natomiast o 1,4 proc. spadną wydatki na reklamę OOH. Zmniejszy się też rynek reklamy prasowej: w dziennikach o 10,2 proc., a w magazynach o 9,8 proc. Dzięki zwiększającej się frekwencji w kinach wydatki na reklamę w tym medium wzrosną o 1,6 proc.

Według obliczeń Zenith globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2018 roku o 4,5 proc., do 580 mld dolarów.

Press

(IKO, 19.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.