Udziały Facebooka i Google w amerykańskim rynku reklamowym mogą zmaleć
Po raz pierwszy w historii udziały Facebooka i Google w amerykańskim rynku reklamy cyfrowej mogą się skurczyć.
Według danych eMarketera, udział Google w rynku reklamowym ma w 2018 roku zmaleć z 38,6 proc. do 37,2 proc., zaś Facebooka – z 19,9 proc. do 19,6 proc.
Według prognoz, przychody reklamowe Amazona wyniosą w tym roku 2,9 mld dol., co stanowić będzie 3 proc. udziałów w rynku (wzrost o 1 proc. w porównaniu z ub.r.). Umocnić się ma też Snap Inc., a jego udziały w rynku reklamowym wzrosnąć z 0,6 proc. do 1 proc. Zdaniem analityków, udziały obu firm w amerykańskim torcie reklamowym mają rosnąć do 2020 roku.
W 2018 roku Google ma zarobić na reklamie cyfrowej 5 mld dol. więcej niż przed rokiem (przychody sięgną 39,9 mld dol.), a Facebook – 3 mld dol. (przychody wyniosą 21 mld dol.). Wartość amerykańskiego rynku reklamy cyfrowej ma wzrośnąć w tym roku o 19 proc., do 107 mld dol.
(MM, 20.03.2018)