Dział: PRASA

Dodano: Marzec 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„The Times” poprzez machine learning chce zwiększyć prenumeratę

(fot. Pexels.com)

„The Times” i „Sunday Times” wprowadzają projekt związany ze sztuczną inteligencją i uczeniem maszynowym. Ma on pomóc w zwiększaniu sprzedaży prenumerat cyfrowych.

Brytyjski wydawca News UK opracowuje własny samouczący się algorytm, który będzie wyświetlał subskrybentom treści najbardziej dla nich istotne - w oparciu o ich wzorce czytania - w czasie i częstotliwości najbardziej odpowiadających ich nawykom. Pracownicy wydawcy nazwali projekt „James”, ponieważ ma być „cyfrowym lokajem” dostarczającym użytkownikom treści w taki sposób i w takim formacie, jaki im najbardziej odpowiada.

Rolą „Jamesa” ma być nie tylko dystrybucja kontentu osobom bezpośrednio nim zainteresowanym, ale też zbieranie danych o użytkownikach - z naciskiem na informacje o potencjalnej możliwości konwersji użytkowników w płacących subskrybentów, jak również informacje o skłonnościach i powodach rezygnacji z subskrypcji.

W projekcie uczestniczy 20 osób: dziennikarzy i marketerów. Partnerem wydawcy jest belgijska firma Twipe zajmująca się publikacjami cyfrowymi. „The Times” pozyskał 1 mln euro na rozwój tego projektu ze środków pochodzących z funduszu Google Digital News Initiative.

„The Times” ma łącznie 463 tys. prenumeratorów wydania cyfrowego i drukowanego, z czego 220 tys. jest subskrybentami wyłącznie cyfrowymi. W październiku 2017 roku News UK zezwolił na darmowy dostęp do dwóch artykułów tygodniowo dla tych użytkowników, którzy zarejestrują się, podając swoje imię, nazwisko i adres e-mail. Według informacji wydawcy cytowanych przez serwis Digiday, liczba zarejestrowanych użytkowników „The Times” i „Sunday Times” wzrosła od tego czasu z 1,8 do 3 mln. Teraz cyfrowy „James” ma być wykorzystany do przekonwertowania tych użytkowników w płacących subskrybentów.

(MM, 19.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.