Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Warunkowa zgoda KE na przejęcie przez Discovery właściciela TVN

Komisja Europejska warunkowo zgodziła się na przejęcie przez amerykański koncern Discovery Communications firmy Scripps Network Interactive, właściciela m.in. TVN. Warunkiem jest udostępnienie dystrybutorom kanałów informacyjnych TVN za ”rozsądną cenę” -  informuje PAP.

Jak poinformowała we wtorek KE, Komisja proponowanym przejęciem firmy Scripps przez koncern Discovery zajmowała się na podstawie rozporządzenia UE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Oba podmioty to koncerny medialne z siedzibą w USA, jednak prowadzą działalność, polegającą na dostarczaniu podstawowych kanałów płatnej telewizji na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
Komisja wskazała, że w trakcie postępowania stwierdziła, że koncentracja nie powodowałaby problemów w zakresie konkurencji w Wielkiej Brytanii, ponieważ obszary działalności obu firm nakładają się tam w niewielkim stopniu.
Natomiast w Polsce - w ocenie KE - planowana koncentracja mogłaby doprowadzić do zwiększenia siły przetargowej spółki Discovery wobec dystrybutorów telewizyjnych "w związku z nabyciem niektórych kanałów, które są szczególnie ważne dla proponowanych przez nich podstawowych pakietów telewizji płatnej". Za stację o kluczowym znaczeniu dla detalicznych ofert telewizyjnych Komisja uznała w szczególności stację TVN 24. Wskazała jednocześnie, że w wyniku transakcji Discovery miałoby możliwość oraz zachętę do udzielania licencji na korzystanie z całego swojego portfela kanałów telewizyjnych. To z kolei pozwoliłoby jej na podwyższenie stosowanych opłat licencyjnych ze stratą dla polskich konsumentów i konkurencji na polskim rynku.
Komisja uwarunkowała zatem swoją zgodę od realizacji przez Discovery zobowiązania, że będzie udostępniać kanał TVN 24 i związany z nim kanał TVN 24 Bis "obecnym i przyszłym dystrybutorom telewizyjnym w Polsce za rozsądną cenę ustalaną poprzez odniesienie do porównywalnych umów". Zobowiązanie to będzie obowiązywać przez siedem lat.
Jak podała KE, proponowana transakcja – zmieniona w sposób ujęty w zobowiązaniach – nie budzi obaw co do naruszenia zasad konkurencji.
Jednocześnie Komisja odrzuciła wniosek Polski o odesłanie sprawy do polskiego organu ochrony konkurencji w celu dokonania oceny w świetle polskiego prawa konkurencji.
W lipcu 2017 roku koncern Discovery Communications poinformował, że kupi Scripps Networks Interactive w transakcji wycenionej na 14,6 mld dol. W 2015 roku Scripps poprzez swoją spółkę zależną Southbank Media kupił za 584 mln euro od Grupy ITI i Canal+ udziały w spółce w N-Vision, które dawały amerykańskiej firmie prawie 53 proc. akcji TVN z prawem głosu. Również w 2015 roku Scripps przeprowadził wezwanie na akcje TVN, a jesienią tego roku papiery te zostały wycenione z obrotu na GPW.

(PAP, 06.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dyrektor TVP 1 szefem zespołu ds. promocji dobrego imienia i historii Polski

Przewodniczącym nowego zespołu został Mateusz Matyszkowicz (screen YouTube)

Zarząd Telewizji Polskiej powołał zespół ds. promocji dobrego imienia i historii Polski. Pokieruje nim dyrektor TVP 1 Mateusz Matyszkowicz.

Zarząd podjął taką decyzję ”w związku z toczącą się debatą publiczną na temat historii Polski oraz ostatnimi wydarzeniami, związanymi m.in. z nowelizacją ustawy o IPN”. Zespół ma za zadanie promocję historii Polski w kraju i za granicą, kształtowanie pozytywnego wizerunku naszego kraju oraz zapobieganie dezinformacji na tym polu.
Do zadań zespołu będzie należało m.in. wyszukiwanie, kreowanie i rozpowszechnianie treści, promujących Polskę (np. filmów fabularnych, dokumentalnych, reportaży), inicjatywa w zakresie własnej produkcji fabularnej i dokumentalnej promującej historię Polski czy koordynowanie programów informacyjnych pod kątem promocji historii Polski.
Stanowisko przewodniczącego zespołu ds. promocji dobrego imienia i historii objął dyrektor TVP 1 Mateusz Matyszkowicz.

(KOZ, 06.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo