Haitong Bank: rynek reklamy w Polsce wzrośnie o 4 proc.
(fot. pixabay.com)
Analitycy Haitong Bank prognozują, że tempo wzrostu rynku reklamowego przyspieszy z 1,5 proc. w 2017 roku do około 4 proc. w 2018 roku.
Analitycy zakładają, że telewizje podwyższą ceny reklam o przynajmniej 5 proc., a po drugie zwracają uwagę, że serwisy internetowe pracują nad poprawą widoczności reklam. "Polscy gracze internetowi starają się obecnie podwyższyć wskaźnik widoczności reklam, a cała polska branża internetowa pracuje nad wprowadzeniem wspólnego standardu ich widoczności. To pozwoliłoby reklamodawcom skuteczniej oceniać efektywność reklamy internetowej, szczególnie jeżeli chodzi o ich wyświetlanie" – komentuje Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Bank. Jak podano w analizie za firmą Meetrics, średnia widoczność reklam w Polsce w trzecim kwartale 2017 roku wynosiła 55 proc. i była zbliżona do średniej europejskiej.
Analitycy spodziewają się też powrotu części internetowych budżetów reklamowych do tradycyjnych kanałów wyświetlania. "Dobra sytuacja makroekonomiczna i wzrost wydatków reklamowych związany z wyborami samorządowymi w tym roku także powinny mieć pozytywny wpływ na szeroko pojęty rynek reklamowy. Szczególną rolę odegra segment reklamy zewnętrznej, który zazwyczaj jest największym beneficjentem wszelkich kampanii politycznych" - podają analitycy Haitong Bank.
Według nich rynek mediów w Polsce kształtowany jest nie tylko przez wprowadzenie wspólnego standardu widoczności reklam w internecie, ale także negocjacje z Emitelem dotyczące opłat za MUX 8, frekwencję w kinach po wprowadzeniu zakazu handlu w niedzielę i rozpoczęciu się Mistrzostw Świata w piłce nożnej oraz rządowe plany dotyczące dekoncentracji mediów.
(IKO, 08.01.2018)