Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Chiński producent smartfonów planuje ekspansję na rynek japoński

(fot. Oppo)

Chińska firma Oppo, czwarty co do wielkości światowy producent smartfonów, wiosną 2018 roku wprowadzi swoje telefony na japoński rynek - podała agencja Kyodo, powołując się na źródło związane z firmą.

Według ustaleń Kyodo Oppo ma sprzedawać w japońskich sklepach modele w średnim zakresie cenowym. Smartfony chińskiego producenta mają pozwalać nabywcom na zawarcie umowy z dowolnym operatorem sieci komórkowej.

Powstały w sierpniu japoński oddział Oppo rozpoczął działalność w listopadzie 2017 roku. Zgodnie z informacjami pozyskanymi przez Kyodo oficjalne ogłoszenie debiutu chińskiej firmy na japońskim rynku smartfonów ma nastąpić 31 stycznia 2018 roku.

Według danych amerykańskiej firmy analitycznej IDC w 2016 roku Oppo sprzedało łącznie 99,4 mln smartfonów, zajmując tym samym czwartą pozycję w rankingu największych światowych producentów telefonów - za Samsungiem, Apple i Huawei.

(PAP, 01.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

WeChat posłuży jako pierwszy elektroniczny dowód tożsamości

(fot. pixabay.com)

Pilotażowy program "WeChat ID" z Kantonu wraz z początkiem 2018 roku zostanie rozszerzony na kolejne prowincje. Popularna w Chinach aplikacja, której właścicielem jest Tencent Holdings, obecnie dostarcza Chińczykom m. in. usługi komunikacyjne i finansowe.

Trwający w Kantonie program obejmuje stworzenie za pośrednictwem aplikacji WeChat wirtualnego dowodu osobistego, który służy tym samym celom, co wydawane przez państwo oficjalne dokumenty.

Dla WeChat pilotażowy program wdrożenia systemu elektronicznych dowodów osobistych tworzonych z pomocą aplikacji to kolejny krok w rozwoju. Początkowo firma Tencent Holdings udostępniła w 2011 roku aplikację WeChat jako komunikator, który szybko ewoluował i obecnie jest największą siecią usług społecznościowych i elektronicznych w Chinach. Obecnie WeChat obsługuje nie tylko komunikację, ale również transfery pieniężne i płatności internetowe. Z platformy korzysta obecnie 963 mln użytkowników.

Program "WeChat ID" został opracowany przez Tencent we współpracy z chińskim Ministerstwem Bezpieczeństwa Publicznego, przy wsparciu ze strony innych resortów oraz instytucji takich jak banki. Według oficjalnych komunikatów, jego głównym założeniem jest zapobieganie kradzieży tożsamości dzięki wykorzystaniu technologii rozpoznawania twarzy, która posłuży do weryfikacji użytkowników przed użyciem wirtualnego dowodu osobistego na przykład do wynajęcia pokoju hotelowego bądź skorzystania z usług administracyjnych.

Kantoński program "WeChat ID" to nie pierwsza próba wprowadzenia w Chinach elektronicznego dowodu tożsamości. W czerwcu lokalny oddział Biura Bezpieczeństwa Publicznego w Wuhan, we współpracy z firmą Alipay obsługującą płatności elektroniczne, wydał mieszkańcom elektroniczne dowody osobiste. Ich głównym zadaniem miało być ułatwianie odpraw bezpieczeństwa w miejscach takich, jak lotniska czy dworce kolejowe, przede wszystkim dzięki wykorzystaniu danych biometrycznych i powiązaniu ich z centralną bazą danych. Program miał ponad 400 tys. użytkowników, którzy korzystali z elektronicznych dowodów tożsamości połączonych z ich kontami w serwisie Alipay. (PAP)

(01.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo