Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 30, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Instagram zaproponuje użytkownikom spersonalizowane rekomendacje treści

(fot. pixabay.com)

Instagram będzie proponował swoim użytkownikom spersonalizowane rekomendacje treści, które tworzone będą na podstawie danych o zdjęciach polubionych przez innych, obserwowanych użytkowników. Rekomendacje zawarte będą w nowej, specjalnie oznaczonej sekcji serwisu.

To nie pierwszy raz, kiedy należący do Facebooka i cieszący się rosnącą popularnością serwis społecznościowy, którego głównym celem jest dzielenie się fotografiami, będzie proponował swoim użytkownikom rekomendacje treści. Do tej pory znajdowały się one w sekcji "Odkryj" - i nie pojawiały się bezpośrednio w strumieniu zdjęć z kont subskrybowanych przez użytkownika. Treści na Instagramie można było odkrywać również dzięki informacjom o tym, jakie materiały wideo bądź zdjęcia polubili subskrybowani autorzy w sekcji "Obserwowani".

Wprowadzenie rekomendacji bezpośrednio do głównego strumienia treści w serwisie to duża zmiana na Instagramie, którą eksperci od mediów społecznościowych porównują z tą, jaką stanowiło przejście od chronologicznego układu zdjęć do kolejności wyświetlania dyktowanej przez algorytm, a także wprowadzenie w serwisie reklam.
Zmiana w praktyce oznacza, że od tej pory użytkownicy przeglądający strumień treści na Instagramie zobaczą nie tylko zdjęcia pochodzące z obserwowanych przez siebie kont, ale także z szerszej sieci. To druga zmiana w tym miesiącu, która ma ułatwiać docieranie użytkowników serwisu do nowych treści - wcześniej w grudniu serwis wprowadził możliwość subskrybowania materiałów oznaczonych specyficznym słowem kluczowym (hashtagiem), co otworzyło drogę do obserwacji treści zorientowanych na określone tematy. W przeciwieństwie jednak do wspomnianej funkcji obserwacji słów kluczowych, która jest dostępna dla użytkowników na życzenie, nowej funkcji "wstrzykniętych" w główny strumień zdjęć rekomendacji nie będzie można wyłączyć, lecz jedynie tymczasowo ukryć.

Przedstawiciele Instagrama informują, że nowa funkcja stopniowo będzie udostępniana dla wszystkich użytkowników aplikacji zarówno w systemie operacyjnym Android, jak i iOS. (PAP)

(30.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 31, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pb.pl w weekendy stawia na lifestyle

Weekendowe wydanie serwisu Pb.pl ma nowy layout (fot. screen Pb.pl)

"Puls Biznesu Weekend", czyli weekendowe wydanie serwisu Pb.pl, ma nowy wygląd.

W ostatni weekend 2017 roku Pb.pl przeszedł relauch. Od 29 grudnia weekendowe wydania serwisu mają zmieniony layout, w tym układ kafli i kolorystykę – charakterystyczny dla "Pulsu Biznesu" łososiowy kolor został zastąpiony czernią. Zmieniono także układ treści: w części weekendowej zrezygnowano z newsów na korzyść treści lifestylowych (teksty kierowane do inwestorów są publikowane niżej).

- Zmieniliśmy proporcje treści - na stronie nie dominują newsy jak od poniedziałku do piątku, lecz reportaże, wywiady i nieco luźniejsze ciekawostki i tematy lifestylowe, przy czym jest to lifestyle w kategorii biznes. To wszystko wzbogacone jest podcastami i materiałami wideo. W ten sposób odpowiadamy na oczekiwania czytelników, którzy w weekendy niekoniecznie chcą czytać artykuły, które wprost kojarzą im się z pracą, rynkami i gospodarką – mówi Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny Pb.pl, zastępca redaktora naczelnego "Pulsu Biznesu". W najnowszym wydaniu "Pulsu Biznesu Weekend" pojawił się materiał wideo "Bąbelki na sylwestra – co kupujemy najchętniej?" czy tekst o tym, jak Polacy bawią się podczas karnawału.

- Mamy kilka pomysłów, jak dalej rozwijać weekendowy Pb.pl, ale czekamy na odzew rynku i będziemy z niego czerpać inspiracje - dodaje Nawacki.
Wydawca Pb.pl liczy, że dzięki zmianom przyciągnie nie tylko czytelników, ale także reklamodawców. Wprowadzono bowiem format reklamy natywnej w kategorii lifestyle.

(IKO, 31.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo