Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 26, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przedstawiciele branży reklamowej z 2017 roku zapamiętają zmiany w strukturze biznesu

Marek Gargała, Kinga Grzelewska i Maciej Marasek (fot. archiwum)

Szefowie agencji reklamowych rok 2017 zapamiętają jako okres zmian strukturalnych, spektakularnych upadków i zmian właścicielskich.

Marek Gargała, prezes agencji Publicis, wskazuje, że najbardziej znaczącym wydarzeniem w branży w 2017 roku była zmiana modelu biznesowego niektórych firm. - Mam na myśli redefiniowanie Deloitte Digital. Okazało się, że krzyżowanie branż tylko z pozoru jest łatwe, a wchodzenie w niezupełnie swoją kategorię nie musi się udać. Rynek reklamowy zmienia się i nie wszyscy potrafią sobie na nim poradzić. Nawet taki szyld, jak Deloitte nie gwarantuje, jak widać, sukcesu.

Kinga Grzelewska, managing partner i creative director w MullenLowe Warsaw: - Sytuacja takich firm, jak Deloitte Digital, której nie do końca udał się podbój rynku reklamowego i Saatchi & Saatchi IS, z której odchodzący hurtem menedżerowie stworzyli potencjalnie groźnego gracza, jakim może być firma Brand New Galaxy, pokazuje, jak trudny był to rok.

Maciej Marasek, partner i dyrektor kreacji 2012 Agency, z mijającego roku zapamięta przejęcie sieciowej agencji FCB przez 4fun Media, właściciela agencji Bridge2Fun. - Okazało się, że podmiot istniejący na rynku niezbyt długo, bez własnej historii, jest w stanie przejąć stabilną agencję, z ugruntowanym dorobkiem kreatywnym (potwierdzonym nagrodami w Cannes). To oznacza, że może wydarzyć się jeszcze wiele zaskakujących rzeczy - mówi Marasek.

(AMS, 26.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

LinkedIn chce skonsolidować budżet reklamowy

(fot. pixabay.com)

Serwis społecznościowy LinkedIn, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych, rozpoczął przegląd swoich budżetów reklamowych.

Jak ujawnił serwis branżowy Adweek, LinkedIn zamierza zredukować liczbę agencji reklamowych, z którymi współpracuje, do “dwóch lub trzech”. Obecnie serwis należący do koncernu Microsoft na poszczególnych rynkach korzysta z usług różnych agencji.

Wartość globalnego budżetu reklamowego serwisu nie jest znana, ale wiadomo, że w ub.r. tylko w USA LinkedIn wydał na promocję prawie 30 mln dol.

(LL, 28.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo