Temat: internet

Dział:

Dodano: Grudzień 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Użytkownicy Facebooka zyskują dostęp do utworów Universal Music

pixabay.com

Facebook i Universal Music podpisały wieloletnią umowę licencyjną, która pozwoli użytkownikom Facebooka na całym świecie na wykorzystanie muzyki z zasobów wytwórni w treściach zamieszczanych w serwisach należących do koncernu Marka Zuckerberga. 

Z utworów licencjonowanych przez Universal Music będą mogli korzystać użytkownicy serwisów Facebook oraz Instagram, a także modułu do obsługi rzeczywistości wirtualnej Oculus.

Zawarcie umowy pomiędzy Facebookiem a gigantem przemysłu rozrywkowego to pierwsze tego typu wydarzenie w historii. Oba koncerny nie zdradziły szczegółów towarzyszących umowie.

Analitycy rynku medialnego wskazują, że układ Facebooka i Universal Music zostaje zawarty w tym samym czasie, kiedy Facebook ewidentnie zdecydował się na zwiększenie nacisku na treści wideo w swojej strategii rozwojowej. Ma to pomóc utrzymać zainteresowanie użytkowników, a także przyciągnąć do Facebooka nowych reklamodawców, zachęconych dostępnością coraz popularniejszego formatu treści.

Wcześniej w tym roku Facebook uruchomił usługę "Oglądaj" (ang. Watch), przeznaczoną specjalnie dla treści wideo. W module "Oglądaj" pojawiają się produkcje takich nadawców, jak Buzzfeed, Discovery Communications, a także programy sportowe.

Umowa pomiędzy Facebookiem i Universal Music podpisana została kilka dni po tym, gdy umowę z tą wytwórnią zawarł należący do Google serwis YouTube, który współpracuje również z drugim magnatem rozrywkowym, wytwórnią Sony Music Entertainment.

Umowa z Universal Music pomoże Facebookowi konkurować z serwisem YouTube. Teledyski wideo towarzyszące utworom muzycznym wciąż są najpopularniejszą kategorią treści w należącym do Google serwisie.

Jak poinformował koncern Universal Music, wieloletnia umowa z Facebookiem będzie rozszerzona w przyszłości również na usługę Facebook Messenger i treści wideo tam zamieszczane.  będą mogli korzystać użytkownicy serwisów Facebook oraz Instagram, a także modułu do obsługi rzeczywistości wirtualnej Oculus.

Zawarcie umowy pomiędzy Facebookiem a gigantem przemysłu rozrywkowego to pierwsze tego typu wydarzenie w historii. Oba koncerny nie zdradziły szczegółów towarzyszących umowie.

Analitycy rynku medialnego wskazują, że układ Facebooka i Universal Music zostaje zawarty w tym samym czasie, kiedy Facebook ewidentnie zdecydował się na zwiększenie nacisku na treści wideo w swojej strategii rozwojowej. Ma to pomóc utrzymać zainteresowanie użytkowników, a także przyciągnąć do Facebooka nowych reklamodawców, zachęconych dostępnością coraz popularniejszego formatu treści.

Wcześniej w tym roku Facebook uruchomił usługę "Oglądaj" (ang. Watch), przeznaczoną specjalnie dla treści wideo. W module "Oglądaj" pojawiają się produkcje takich nadawców, jak Buzzfeed, Discovery Communications, a także programy sportowe.

Umowa pomiędzy Facebookiem i Universal Music podpisana została kilka dni po tym, gdy umowę z tą wytwórnią zawarł należący do Google serwis YouTube, który współpracuje również z drugim magnatem rozrywkowym, wytwórnią Sony Music Entertainment.

Umowa z Universal Music pomoże Facebookowi konkurować z serwisem YouTube. Teledyski wideo towarzyszące utworom muzycznym wciąż są najpopularniejszą kategorią treści w należącym do Google serwisie.

Jak poinformował koncern Universal Music, wieloletnia umowa z Facebookiem będzie rozszerzona w przyszłości również na usługę Facebook Messenger i treści wideo tam zamieszczane. 

(PAP, 22.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: technologie

Dział:

Dodano: Grudzień 30, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 3 mln równoczesnych graczy w "PlayerUnknown's Battlegrounds"

playbattlegrounds.com

Liczba osób równocześnie grających w strzelankę survivalową "PlayerUnknown's Battlegrounds" na PC przekroczyła próg 3 mln osób, ustanawiając nowy rekord platformy Steam. Dotychczas zakupiono ponad 30 mln kopii gry.

Według danych należącej do Valve platformy Steam w szczytowym momencie liczba równoczesnych graczy w "PUBG" przekraczała 3,1 mln graczy. Druga w rankingu popularności była gra samego Valve - bezpłatna MOBA "Dota 2", w którą grało równocześnie niespełna 700 tys. graczy. Należący wcześniej do "Doty 2" rekord 1,29 mln równoczesnych graczy został pobity przez "PUBG" jeszcze we wrześniu. Od tego czasu popularność strzelanki survivalowej nadal rośnie - próg 2 mln równoczesnych graczy padł już na początku października.

Wydana przez koreańskie studio Bluehole gra "PUBG" projektu Brendana "PlayerUnknowna" Greene'a ukazała się w ramach płatnego wczesnego dostępu na PC przez platformę Steam w marcu 2017 r. Finalna wersja strzelanki survivalowej ukazała się 20 grudnia, tydzień po rozpoczęciu płatnych testów na konsoli Xbox One w ramach programu Microsoft Game Preview. Nad dalszym rozwojem "PUBG" pracuje wydzielona z Bluehole spółka córka PUBG Corporation (dawniej studio Ginno Games). W Chinach prawa do wyłącznej dystrybucji gry zabezpieczył Tencent, który pracuje obecnie nad dwiema grami mobilnymi na podstawie tytułu, a także nad własną grą na PC podobnego typu pod nazwą "Europa".

Do 21 grudnia 2017 r. w dystrybucji cyfrowej na PC i Xbox One sprzedano ponad 30 mln kopii "PUBG". Sukces produkcji przyczynił się do wypromowania nowego gatunku - strzelanek survivalowych (inaczej "battle royale" lub "igrzyska śmierci"). Głównym konkurentem "PUBG" na rynku międzynarodowym jest obecnie "Fortnite Battle Royale" Epic Games - wydany w modelu free-to-play wariant płatnego "Fortnite" na PC, Xbox One i PlayStation 4. Według danych producenta w połowie grudnia w szczytowych momentach na wspólnym serwerze "Fortnite" i "FBR" grało równocześnie po 1,3 mln graczy. 

(PAP, 30.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo