Nielsen Audience Measurement przygotowuje się do badania wideo w internecie
(fot. pixabay.com)
Nielsen Audience Measurement przygotowuje się do wprowadzenia pełniejszych pomiarów treści wideo i powiększy panel badawczy.
Aktualnie panel Nielsena do pomiaru oglądalności linearnej liczy dwa tysiące gospodarstw domowych, po zmianach zaś będzie to pięć tysięcy gospodarstw.
W związku z rosnącą popularnością wideo online Nielsen zamierza wprowadzić narzędzie streaming meter, czyli router, który pozwoli mierzyć oglądalność treści wideo w danym gospodarstwie domowym. Dzięki temu badacze dowiedzą się o platformach wykorzystywanych lub oglądanych poprzez telewizor i inne urządzenia, zdobędą bieżące informacje o wykorzystywaniu TSV, Catch Up, VOD (Ipla, vod.tvp.pl. Player.pl) lub OTT (Netflix, Showmax) i będą prowadzić pasywny pomiar transmisji strumieniowej na wszystkich urządzeniach cyfrowych.
Nowe możliwości mają pozwolić Nielsenowi na pełniejsze badania w 2019 roku.
(PM, 18.12.2017)