Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 13, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Karol Kowalski pokieruje biurem sprzedaży reklam w CDA.pl

Tworzenie struktur sprzedażowych i kierowanie biurem sprzedaży CDA.pl powierzono Karolowi Kowalskiemu (fot. materiały prasowe)

CDA.pl, serwis VoD, który w listopadzie br. według danych PBI Gemius odwiedziło ponad 7 mln użytkowników, buduje własne struktury sprzedaży reklamy. Biurem pokieruje Karol Kowalski, początkowo będzie jedynym pracownikiem działu.

Właścicielem serwisu CDA.pl i usługi CDA Premium jest spółka CwMedia SA. Przychody CDA.pl ze sprzedaży reklam w pierwszym półroczu br. według spółki wyniosły 1,9 mln zł. Dotychczas przychody reklamowe serwisu pochodziły głównie z emisji reklam display oraz wideo (tzw. pre-roll video), także w modelu aVOD, zawierającym ok. 1250 licencjonowanych filmów pełnometrażowych oraz tysiąc godzin filmów i bajek dla dzieci.

CDA.pl od roku 2015 prowadzi program partnerski, w ramach którego dzieli się zyskami z emitowanych reklam z vlogerami i twórcami. CDA.pl stale poszerza współpracę z wiodącymi polskimi youtuberami i sieciami multi-channel oraz wydawcami, a liczba licencjonowanych materiałów wideo przekroczyła 153 tysiące. Użytkownicy portalu mają dostęp między innymi do blisko 300 kanałów muzycznych (np. Kamil Bednarek, Big Cyc, Tede), mediowych (np. Gazeta.pl, Interia TV, Grupa ZPR) i wielu innych kanałów tematycznych (sportowych, motoryzacyjnych, lifestylowych, podróżniczych czy edukacyjnych).

Karol Kowalski z branżą reklamy internetowej związany jest od kilkunastu lat. Pracował m.in. w sieciach reklamowych IDMnet i Evolution Media Net, a ostatnio pełnił funkcję szefa strategii w agencji NetShare Media Group.

(PM, 13.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 14, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Projekty z Polski dostały łącznie 345 tys. euro z Google DNI Innovation Fund

Łącznie dofinansowanie od Google dostały 102 projekty z 26 państw (fot. materiały prasowe)

Czterech polskich wydawców otrzymało wsparcie na swoje projekty w czwartym naborze wniosków o dofinansowanie z funduszu Google DNI Innovation Fund (część projektu Digital News Initiative).

E-Kiosk (spółka kontrolowane przez Gremi Media), Fratria, Grupa Radiowa Agory i Polityka łącznie otrzymają ponad 345 tys. euro, czyli blisko 1,5 mln zł. Grupa Radiowa Agory otrzymała dofinansowanie na "Search the Radio", projekt cyfrowy Radia Tok FM. To rozwiązanie ma umożliwić digitalizację treści radiowych za pomocą samodoskonalącego się systemu transkrypcji. Projekt ten ma wykorzystać technologię konwersji dźwięku na tekst w celu dokonania transkrypcji audio programów Radia Tok FM - bieżących i wybranych zarchiwizowanych w formie podcastów. - Sukces w transkrypcji treści pochodzących z radia na tekst pozwoliłby nadawcom radiowym rozpocząć kolejny etap rozwoju swojej obecności w sieci - mówi Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory. Projekt "Search the Radio" wygrał dofinansowanie w kategorii projektów prototypowych.

Firma e-Kiosk otrzymała wsparcie na projekt "Get Licensed - free automation platform for authors and publishers", którego celem jest stworzenie ogólnodostępnej platformy do agregacji i zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z różnych źródeł. - Chcemy stworzyć jednolity standard licencjonowania treści w oparciu o prawo unijne i polskie. W tym celu planujemy współpracę z zewnętrznymi specjalistami, zatrudnionymi w celu przygotowania wiążącej formalnie dokumentacji, jak: regulamin, dokument licencji, wykaz zabronionych praktyk. Ma to na celu zapewnienie bezstronności i wiarygodności, a także promowanie serwisu jako gwaranta legalności zamieszczanych treści w internecie. Przygotowany projekt przyczynić się ma do wzrostu skali legalnego użycia treści - tłumaczy Łukasz Piela, wiceprezes zarządu e-Kiosk.

Polityka otrzymała dofinansowanie na projekt real-time business inteligence, jednak jak mówi Joanna Chmielecka, wydawca serwisów internetowych Polityki, nie będzie tworzyć kolejnego produktu ani nowej marki. - Chcemy się w tej chwili skupić na budowaniu jak największego zaangażowania czytelników w te produkty cyfrowe, które już oferujemy. Każdy z nich: Polityka Cyfrowa, Fiszki Polityki czy Polityka Insight to inne grupy odbiorców, inny formaty, czy wręcz inne modele biznesowe. Ale we wszystkich użytkownicy przechodzą pewną drogę zwaną customer journey - począwszy od zainteresowania treściami bądź usługą, poprzez dostęp próbny, po długoterminową subskrypcję i utrzymywanie z nami relacji. Chcemy zbudować narzędzia, które będą ten proces wspierały - mówi Joanna Chmielecka.

Fratria otrzymała fundusze na projekt Polskie Studio, czyli aplikację pozwalającą czytelnikom i widzom na łączenie się za pomocą czatu wideo z dziennikarzami wPolsce.pl oraz innych serwisów wydawanych przez spółkę.

Ludovic Blecher, szef funduszu DNI, napisał na blogu: "Odbiorcami czwartej rundy finansowania są 102 projekty z 26 krajów europejskich. Łącznie przyznaliśmy 20 418 091 euro na wsparcie projektów innowacyjnych. Razem we wszystkich czterech rundach daje to środki finansowe w wysokości 94 milionów euro".

W czwartej rundzie do funduszu Google DNI Innovation Fund wpłynęło 685 zgłoszeń projektów z 29 krajów. Ze 102 projektów, które otrzymały dofinansowanie, 47 to prototypy (projekty początkowe, wymagające dofinansowania do 50 tys. euro), 33 to projekty średniej wielkości (wymagające dofinansowania do 300 tys. euro), a 22 to duże projekty (wymagające do 1 mln euro finansowania). 

W poprzednich trzech rundach programu Google dofinansowanie dostały projekty zgłoszone przez: Glob360, Webnalist, Eurozet, Politykę, ZPR Media, Agorę, Grupę RMF, Polska Press Grupę, Fundację ePaństwo i PMPG Polskie Media. 

Kolejny nabór wniosków o dofinansowanie ma zostać przeprowadzony we wrześniu przyszłego roku. 


(PM, 14.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo