Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 09, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polski DOOH jeszcze słabo rozwinięty

Raport "Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju" przygotował Infuture Hatalska Foresight Institute (fot. fragment okładki)

Reklama zewnętrzna digital w Polsce nie dorównuje standardom, które panują w krajach europejskich.

Z raportu "Digital Out-of-Home. Stan obecny i kierunki rozwoju" przygotowanego przez Infuture Hatalska Foresight Institute na zlecenie AMS, sieci reklamy zewnętrznej, wynika, że polski rynek DOOH jest słabo rozwinięty - zarówno pod względem uwarunkowań prawnych, jak i liczby nośników cyfrowych (stanowią one 0,7 proc. całości rynku i są niskiej jakości).

Zwrócono uwagę, że w Polsce wciąż rzadko pojawia się reklama cyfrowa w formie przystanków autobusowych i citylightów. A za to "w oczy rzucają się wielkoformatowe ekrany LED, często umieszczane przy intensywnie uczęszczanych drogach". Jak podają twórcy raportu za danymi Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, liczba ekranów zewnętrznych DOOH w Polsce spada z roku na rok. I tak w 2015 roku było ich 56 tys., a w 2016 roku tylko 50 tys. (spadek o 11 proc.). Najbardziej rozpowszechnionymi tablicami cyfrowej reklamy zewnętrznej są wielkoformatowe monitory LED.

Liderem w sektorze DOOH wciąż jest Screen Network, który na koniec ub.r. miał 20 252 nośniki w 1236 lokalizacjach. Obecnie w naszym kraju większość nośników DOOH znajduje się we wnętrzach budynków użyteczności publicznej.
Zdaniem Marka Kuzaka, prezesa AMS, raport rozpocznie szerszą dyskusję na temat miejsca i roli DOOH. "Rozwiązania dobrze wpisujące się w przestrzeń publiczną, bazujące na nowoczesnym designie, respektujące zasady ochrony środowiska naturalnego, mające społeczną akceptację i dające w związku z tym szansę na dwustronną, inteligentną komunikację - to przyszłość Digital Out-of-Home" - uważa Kuzak.

W raporcie poza Polską zostały opisane rynki w Londynie, Paryżu, Berlinie i São Paulo.

(IKO, 09.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 10, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Maciej Orłoś i Andrzej Wrona ambasadorami firmy Lokaty Ziemskie

Maciej Orłoś prowadzi program na portalu WP (fot. screen YouTube/Wirtualna Polska)

Firma Lokaty Ziemskie, zajmująca się na inwestowaniem w grunty nad mazurskimi jeziorami, powierzyła swoją komunikację agencji Kalicińscy.com.

Do zadań agencji należy strategiczna obsługa komunikacji marki we wszystkich kanałach sprzedaży. Ambasadorami marki zostali prezenter Telewizji WP Maciej Orłoś,(który na udział w tej reklamie uzyskał zgodę swojego pracodawcy) i siatkarz Andrzej Wrona.
Agencja ma się zająć prowadzeniem profili w mediach społecznościowych marki i sprawowaniem nadzoru nad komunikacją kampanii sprzedażowych w kanałach digital oraz opieką nad stroną internetową Lokat Ziemskich. Ambasadorzy Lokat Ziemskich wezmą udział w dwóch spotach reklamowych firmy, przygotowanych do internetu. Będą też zaangażowani w działania marki w mediach społecznościowych.
Współpraca Lokat Ziemskich z Kalicisnscy.com została nawiązana bez przetargu, w wyniku rekomendacji.


(AMS, 10.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY