Program "Azja express" w TVN stracił ponad 200 tys. widzów
Drugi sezon programu "Azja express" śledziło w TVN średnio 1,4 mln widzów (fot. screen YouTube)
Program "Azja express", emitowany w TVN od 6 września br. do 29 listopada br., średnio oglądało 1,4 mln widzów. Pierwszą edycję, pokazywaną jesienią 2016 roku, oglądało średnio 1,61 mln widzów.
Podczas emisji odcinków drugiego sezonu programu TVN był w grupie ogólnej na drugim miejscu pod względem oglądalności z 11,57 proc. udziału w rynku. Na pierwszym miejscu znalazł się TVP 2 - 12,82 proc. udziału w rynku. W tym czasie Dwójka pokazuje serial "Na dobre i na złe". Na trzecim miejscu uplasował się Polsat - 8,45 proc. udziału w rynku ("Supermodelka Plus Size"). Na czwartym miejscu był TVP 1 - 7,53 proc udziału w rynku (teleturniej "Wielki test").
W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) TVN podczas emisji programu "Azja express" był liderem oglądalności z 16,55 proc. udziału w rynku. Na drugim miejscu był Polsat - 10,89 proc. udziału w rynku, na trzecim TVP 2 - 10,24 proc., a na czwartym TVP 1 - 6,39 proc.
Podczas drugiej edycji najwięcej widzów - 1,62 mln - oglądało odcinek 22 listopada br. Wpływy cennikowe z reklam przy emisji drugiego sezonu programu wyniosły 32,7 mln zł.
Pierwszy sezon programu "Azja express" dawał TVN 12,96 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej. Wpływy cennikowe z reklam przy emisji pierwszego sezonu programu wyniosły 28,7 mln zł.
Program "Azja express" miał premierę jesienią 2016 roku. Odcinki obu edycji nadawane były w środy o godz. 21.30. Program produkowany jest na podstawie holendersko-belgijskiego formatu Peking Express.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(Mackuch, 02.12.2017)