Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 24, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

European VR/AR Congress. Wirtualna rzeczywistość szansą dla wydawców

Grzegorz Piechota uważa, że VR i AR zmienią rzeczywistość nie tylko mediów czy marketingu, ale także innych branż (fot. Piotr Rodzoch/materiały prasowe)

Wirtualna rzeczywistość pozwoli wydawcom odbudowywać malejące zaufanie odbiorców do informacji - to jeden z wniosków trzeciej edycji European VR/AR Congress.

European VR/AR Congress 2017 to konferencja poświęcona wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. - Program trzeciej edycji konferencji dotyka takich branż, jak marketing, media, architektura, kultura i szeroko pojęty biznes. Tym razem przygotowaliśmy też blok medyczny - powiedział Piotr Graszek, dyrektor wykonawczy kongresu.

Grzegorz Piechota, naukowiec Uniwersytetu w Oksfordzie i Harvardzkiej Szkoły Biznesu, wyjaśniał w prelekcji otwierającej kongres, dlaczego to sami konsumenci są najczęściej sprawcami gwałtownych zmian w wielu branżach. A także czego brakuje produktom i usługom, by zmieniały zachowania odbiorców i jaka jest rola VR oraz AR w tym procesie. Jego zdaniem rozwój technologii VR i AR to szansa na zrewolucjonizowanie świata medycyny, ale także m.in. komunikacji.

Louis Jebb, były dziennikarz, a obecnie założyciel i prezes brytyjskiego start-upu Immersiv.ly, który tworzy i sprzedaje treści dziennikarskie w wirtualnej rzeczywistości, mówił z kolei o tym, że imersywne sposoby opowiadania historii dają odbiorcom większe poczucie obecności w samej opowieści. Zdaniem Jebba zmienia się przestrzeń wokół odbiorców, którzy zamiast oglądać historię z boku, patrzą na nią ze środka, stając się głównym bohaterem otaczającego, sferycznego świata, co staje się nowym sposobem komunikacji. Louis Jebb w swej prezentacji starał się udowodnić, że narracja z wykorzystaniem wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości pozwala wydawcom treści nie tylko odbudowywać malejące zaufanie odbiorców do informacji, ale otwiera też perspektywy na wprowadzanie nowych modeli biznesowych dla dystrybuowanych treści.

Integralną częścią kongresu jest strefa wystawiennicza. Producenci sprzętu oraz aplikacji VR/AR prezentują tam swoje produkty. Po raz drugi kongres wzbogacony został o strefę Start-up Zone, gdzie przedstawiciele młodych firm mogą zasięgnąć rady bardziej doświadczonych graczy.

European VR/AR Congress odbywa się w warszawskim Centrum Nauki Kopernik i potrwa do 24 listopada do godz. 17.

(PM, 24.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 25, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Interia z nową aplikacją na iOS. Użytkownicy Androida poczekają

Nowa aplikacja dostępna jest dla systemu iOS (materiały prasowe)

Nowa wersja aplikacji portalu Interia.pl pojawiła się w App Store. Odświeżona została nawigacja, ułatwiono dostęp do ustawień i dodatków.

Układ prezentowanych wiadomości został podzielony na newsy w formie listy (serwisy: Fakty, Sport i Biznes) oraz pozostałe kategorie (Lifestyle, Tech, Gry, Plotki, Film, Muzyka itd.) w formie kafelków. W aplikacji pojawił się również nowy blok pogodowy.

- Chcemy, by użytkownik miał zawsze pełny dostęp do najważniejszych i najciekawszych informacji, w przejrzystej formie. Dzięki dodatkom, takim jak aktualna prognoza pogody, relacje na żywo czy wybór kategorii otrzymywanych powiadomień, każdy może być na bieżąco z tym, co go najbardziej interesuje - mówi Michał Antosiewicz, product manager usług mobilnych.

Nowa aplikacji dostępna jest dla systemu iOS. Zespół Interii przeanalizuje uwagi użytkowników i na ich podstawie zostanie przygotowana aktualizacja aplikacji oraz nowa wersja dla systemu Android.

Według badania Gemius/PBI w październiku br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały 18,9 mln realnych użytkowników i 1,27 mld odsłon, a sam portal Interia – 13,1 mln użytkowników i 742,8 mln odsłon.

(PM, 25.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo