Dział: PRASA

Dodano: Listopad 13, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

USA uznaje rosyjską RT za "zagranicznego agenta", który podlega odrębnej rejestracji

(fot. pixabay.com)

Resort sprawiedliwości USA zażądał od prokremlowskiej stacji telewizyjnej RT zarejestrowania się jako tzw. zagraniczny agent.

Rejestracja ma nastąpić do 13 listopada br. Sankcje, które mogą zostać nałożone na RT w razie niedopełnienia tego obowiązku, obejmują m.in. zamrożenie rachunków bankowych, zakaz nadawania i areszt dla szefów stacji. Ci ostatni zapowiedzieli podjęcie kroków prawnych w tej sprawie. Błyskawicznie zareagował również rosyjski rząd, który za pośrednictwem rzeczniczki miejscowego MSZ poinformował, że Moskwa jest gotowa do adekwatnej reakcji w stosunku do amerykańskich mediów działających na terenie Rosji. Roskomnadzor, regulator rynku medialnego w Rosji, wydał komunikat, w którym zasugerował, że dysponuje mechanizmami, które w razie potrzeby pozwolą na przeprowadzenie stanowczych działań w odpowiedzi na decyzję amerykańskiej administracji.

Określenie "zagraniczny agent" pochodzi z uchwalonej w 1938 roku ustawy "O rejestracji przedstawicieli obcych rządów" (Foreign Agents Registration Act). W myśl jej zapisów osoby bądź organizacje reprezentujące lub zabiegające o interesy obcych rządów zobowiązane są do zarejestrowania swojej działalności się w amerykańskim ministerstwie sprawiedliwości.


(LL, 13.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 13, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Semka, Gmyz, Skowroński za pieniądze MSZ przedstawią Niemcom sytuację polskich mediów

"Nadszedł czas na opowieść z drugiej strony" - mówi Krzysztof Skowroński (screen: Youtube.com)

Dziennikarze związani wyłącznie z prawicowymi mediami będą opowiadać w Berlinie o sytuacji mediów w Polsce. Robią to pod auspicjami SDP, ale za pieniądze Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Na początku lipca br. Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich dostało z MSZ 268,15 tys. zł na dofinansowanie programu "Dziennikarze mówią o Polsce – dialog dziennikarzy polskich z dziennikarzami zagranicznymi". Stowarzyszenie ukrywało listę dziennikarzy, których wytypowała do działań na rzecz polskiego MSZ. 

W pierwszym spotkaniu, jakie odbędzie się w poniedziałek 13 listopada br. w berlińskim Instytucie Polskim (placówka finansowana przez MSZ) wezmą udział: Piotr Semka - publicysta tygodnika "Do Rzeczy", Cezary Gmyz - korespondent TVP, Andrzej Iwicki - korespondent Radia Wnet, Olga Doleśniak-Harczuk - zastępca redaktora naczelnego "Gazety Polskiej", Andrzej Potocki (publicysta "Sieci Prawdy" i Wpolityce.pl) i Krzysztof Skowroński - prezes SDP. W spotkaniu weźmie udział także Krzysztof Rak - dyrektor Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej. Wydarzenie zakończy się lunchem.

Krzysztof Skowroński nie widzi problemu w tym, że do dyskusji o sytuacji polskich dziennikarzy nie zaproszono nikogo z mediów liberalnych czy lewicowych. - Dziennikarze z lewej strony już skutecznie opowiedzieli o Polsce, co widać w niemieckiej prasie. Teraz nadszedł czas na opowieść z drugiej strony. Zapewniam, że to będzie opowieść różnorodna - twierdzi Skowroński. 

W tę różnorodność nie wierzy dziennikarz Jerzy Jurecki, wydawca "Tygodnika Podhalańskiego", członek Stowarzyszenia Gazet Lokalnych. - SDP zostało zawłaszczone przez jedną opcję polityczną. Koledzy ze stowarzyszenia nie mają żadnych skrupułów, by wykorzystywać publiczne środki na promocję swojego światopoglądu i swojej wizji Polski - twierdzi Jurecki. - Nie wierzę, że dojdzie tam do jakiejkolwiek dyskusji i wymiany poglądów - dodaje.

Kilka dni temu Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP wydało oświadczenie adresowane do niemieckich dziennikarzy, w którym zapewnia, że w Polsce w żaden sposób nie jest ograniczana wolność mediów i dotyczy to także mediów publicznych.


(Mackuch, 13.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo