Dział: PRASA

Dodano: Listopad 09, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawca "Rzeczpospolitej" zadebiutował na rynku równoległym NewConnect

Uroczystość otwarcia notowań Gremi Media na NewConnect poprowadził redaktor naczelny "Rzeczpospolitej" Bogusław Chrabota (fot. Press)

186 akcji to wolumen obrotu spółki Gremi Media SA pierwszego dnia jej notowań na rynku NewConnect. Łączna wartość 14 transakcji wyniosła 27,7 tys. zł. - Zakładam, że nie będzie to spółka ultrapłynna do spekulowania i szybkiego zarabiania. Jesteśmy dla tych inwestorów, którzy chcą mieć w portfelu blue chip albo chcą coś do niej wnieść - komentuje debiut Grzegorz Hajdarowicz, który kontroluje Gremi Media.

Debiutowi Gremi Media na parkiecie NewConnect poświęcono w środę 8 listopada kilka stron w "Rzeczpospolitej" i "Gazecie Giełdy Parkiet" (oba tytuły należą do Gremi Media). W wywiadzie dla dzienników Grzegorz Hajdarowicz przyznał, że chce, aby w ciągu pięciu lat kapitalizacja spółki się podwoiła. "Dalej będziemy wiodącą, a być może jedyną mediową grupą w segmencie premium w Polsce. Na pewno wciąż będziemy bardzo mocno rozwijać digital, by stać się rynkowym liderem w tym obszarze" - powiedział Hajdarowicz w wywiadzie dla dzienników. Obecnie poprzez notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółkę KCI kontroluje on 84,5 proc. akcji Gremi Media SA. Akcjonariuszami mniejszościowymi są właściciel grupy Ruch (Lurena Investments) i amerykański fundusz North Base Media. Cena sprzedaży akcji w ofercie prywatnej wyniosła 147 zł za akcję, ale transakcja nie została rozliczona w całości w formie gotówkowej. W dniu debiutu notowania Gremi Media na NewConnect wahały się w przedziale 139-150,5 zł. 

Grzegorz Hajdarowicz kupił "Rzeczpospolitą" w 2011 roku od funduszu Mecom i państwowego Przedsiębiorstwa Wydawniczego "Rzeczpospolita". Po tym jak władzę w kraju przejął PiS, Ministerstwo Skarbu Państwa zakwestionowało tę transakcję, a konkretnie wycenę wydawnictwa. W związku z tym w maju 2016 roku ministerstwo złożyło w Prokuraturze Krajowej zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. W branży wydawniczej dominuje opinia, że dzięki wprowadzeniu wydawnictwa na NewConnect "Rzeczpospolitej" nie grozi już renacjonalizacja.


(GK, 09.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 09, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Anna Kryńska-Godlewska i Grzegorz Kania powołani do zarządu Agory

Wynik głosowania akcjonariuszy Agory na Grzegorza Kanię

Nadzwyczajne walne zgromadzenie Agory SA powołało w środę 8 listopada br. do zarządu spółki Annę Kryńską-Godlewską i Grzegorza Kanię.

Za powołaniem Kryńskiej-Godlewskiej i Kani oddano po 44 358 401 głosów, a przeciw – 716 470. Ich kadencja wygaśnie z dniem odbycia walnego zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe Agory za 2017 rok (zarząd Agory powoływany jest na wspólną, pięcioletnią kadencję).

Anna Kryńska-Godlewska będzie odpowiadać za pion nowe przedsięwzięcia, a Grzegorz Kania za finanse i administrację, technologię oraz dział audytu wewnętrznego.

Wcześniej z zasiadania w zarządzie Agory zrezygnowali Grzegorz Kossakowski i Robert Musiał.

Anna Kryńska-Godlewska od czerwca ub.r. zasiadała w radzie nadzorczej Agory SA. Przez 20 lat była związana z Media Development Investment Fund, gdzie przez ostatnie dziewięć lat była członkiem zarządu i dyrektorem inwestycyjnym odpowiedzialnym za inwestycje funduszu w media w Europie, Azji, Afryce i Ameryce Południowej.

Grzegorz Kania dotychczas był dyrektorem finansowym i członkiem zarządu Grupy Onet-RAS Polska. W Ringier Axel Springer Polska pracował jako CFO od 2012 roku. W latach 2008-2011 kierował finansami w skandynawskiej Grupie Kapitałowej BLStream. Wcześniej, od 2003 do 2008 roku, pełnił funkcję zastępcy dyrektora finansowego UPC Polska.


(KOZ, 09.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo