Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 06, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Samuel Pereira z powodu hejtu zamknął konto na Twitterze

Samuel Pereira miał ponad 70 tys. obserwujących (screen Twitter)

Od soboty 4 listopada br. na Twitterze nie ma już konta Samuela Pereiry, redaktora naczelnego Tvp.info.

- Mam dość zalewu hejtu, z którym musiałem się osobiście stykać. To już nie jest ten sam Twitter co w 2009 roku, gdy założyłem w nim konto – uzasadnia swoją decyzję Samuel Pereira. Już raz wycofał się z Twittera - w listopadzie 2015 roku. 
Z danych Sotrendera za wrzesień br. wynika, że konto Pereiry obserwowało 70 tys. użytkowników Twittera (pod tym względem był osiemnasty wśród dziennikarzy) i wywołało 75,4 tys. aktywności (czwarte miejsce wśród kont dziennikarzy).
Niedawno Pereira wykorzystywał swój twitterowy profil do zamieszczenia przeprosin za materiał Ziemowita Piasta Kossakowskiego szkalujący protestujących lekarzy rezydentów. Był on publikowany na Tvp.info.

(JOK, 06.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 06, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rząd zaprosi youtuberów, aby wypromowali Polskę. To duże wyzwanie

(fot. Screen z Youtube)

Ministerstwo Sportu i Turystyki wiosną 2018 roku zaprosi do Polski wideoblogerów z Chin, Japonii, Europy Zachodniej i USA. Polski rząd liczy, że wypromują oni nasz kraj w internecie.

Za realizację promocji Polski, o czym jako pierwsza napisała "Rzeczpospolita", będzie odpowiadała Polska Organizacja Turystyczna (POT). Za pobyt youtuberów w Polsce zapłaci państwo. Mają oni mieć całkowitą swobodę w relacjonowaniu wizyty na swoich kanałach internetowych.

- Influencer marketing jest dziś jednym z najskuteczniejszych. Twórcy internetowi doskonale znają swoich odbiorców, wiedzą, jak do nich mówić, by mówić szczerze, prawdziwie i przekonująco - chwali rządowy pomysł Łukasz Głombicki, head of communications LifeTube. 

Konrad Traczyk, założyciel platformy Hash.fm, dostrzega jednak pułapki. - To praca z bardzo różnymi ludźmi, często z silnymi osobowościami. Tu nie wystarczy wskazać palcem osoby z największą liczbą followersów w danym kraju. Trzeba uwzględnić ich zainteresowania, charakter publikowanych treści, przygotować ich na to, czego mogą się w Polsce spodziewać. Trzeba wybrać takich, którzy są w stanie dostrzec uroki naszego kraju, a ich grupa docelowa musi być zainteresowana takim miejscem na ziemi jak Polska – argumentuje Traczyk.

Karol Wyszyński, CEO agencji wideomarketingu Los Videos, ma wątpliwości co do obietnicy pozostawienia twórcom całkowitej swobody w przygotowaniu ich relacji. - Widzę tu ogromne zagrożenie na zmarnowanie potencjału projektu. Twórcy potrzebują wytycznych i wskazówek od klientów, aby przygotowywać ciekawe i adekwatne treści. Należy też się zastanowić, czy projekt nie powinien zakładać dłuższej, kilkuodcinkowej współpracy zamiast jednorazowych strzałów, które mogą zniknąć w gąszczu materiałów – mówi Wyszyński.

Paweł Szefernaker z Kancelarii Premiera, który z ramienia rządu jest koordynatorem projektu, uspokaja: - Program będzie miał ściśle ustalony, atrakcyjny plan całego pobytu blogera, żebyśmy mogli pokazać mu jak najwięcej miejsc w Polsce, ciekawych z punktu widzenia zagranicznego turysty, a z drugiej strony nieodkrytych do dziś. Czyli np. Pojezierze Drawskie.

Ryan Socash, dyrektor zarządzający Mediakraft TV, popiera pomysł rządu. - Polska ma do zaoferowania o wiele więcej niż to, co jest zazwyczaj akcentowane i wierzę, że kiedy będzie prezentowana przez sławne i wpływowe osoby, jej prawdziwą wartość pozna cały świat – mówi Ryan Socash. - Potencjalnym problemem może być niedoświadczenie strony odpowiedzialnej za realizację kampanii influencer marketingu. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest zbyt mocny wpływ agencji organizującej akcję na treści influencerów - przestrzega Socash.

(PM, 06.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo