"The Guardian" zarabia przede wszystkim dzięki prenumeratom i datkom czytelników
31.10.2017, 07:10
Dziennik “The Guardian” zarabia już więcej na sprzedaży prenumerat i datków niż na sprzedaży reklam - ujawniła Katharine Viner, szefowa redakcji brytyjskiej gazety.
Viner podała za pośrednictwem swojego bloga, że “The Guardian” ma 100 tys. prenumeratorów edycji drukowanej i drugie tyle e-subskrybentów. Dodatkowo 300 tys. czytelników regularnie wpłaca niewielkie kwoty (od 5 do 60 funtów), by wspomóc tytuł. Kolejnych 300 tys. osób ze 140 krajów zdecydowało się na jednorazowe finansowe wsparcie “Guardiana”. Łącznie wygenerowane w ten sposób przychody przewyższyły wpływy z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej w gazecie drukowanej i kanałach cyfrowych. Viner nie ujawnia dokładnej wartości tych przychodów.
(LL, 31.10.2017)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter