Dział: PRASA

Dodano: Październik 21, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

90 proc. polskich dziennikarzy szuka nowych informacji na Twitterze

Twitter jest źródłem informacji dla 90 proc. badanych dziennikarzy - wynika z badań "Komunikacja w 140 znakach" przeprowadzonych wśród polskich dziennikarzy przez Agencję PR d*fusion communication.

Agencja PR d*fusion communication badanie przeprowadziła wśród 82 dziennikarzy. Potwierdzili oni rosnący wpływ Twittera na kształtowanie współczesnego dziennikarstwa w Polsce.  Prawie 83 proc. dziennikarzy korzysta z Twittera przy pracy przynajmniej raz w tygodniu, a 58 proc. ma go włączonego przez cały czas.  Dla prawie 63 proc dziennikarzy Twitter jest narzędziem ułatwiającym kontakt na linii dziennikarz – firma/instytucja. Ponad 74 proc. dziennikarzy wyszukuje na Twitterze informacje, dla 56 proc. uczestników badania jest on miejscem do zbierania opinii, natomiast 46 proc. szuka na Twitterze inspiracji do tekstów.

Polscy dziennikarze najczęściej "śledzą" na Twitterze rzeczników i PR-managerów. Wskazuje tak przeszło 68 proc badanych. Na drugim miejscu znajdują się profile firmowe, co potwierdza ok. 54 proc. Naczelne kierownictwo firm lub instytucji jest obserwowane na mikroblogu przez 44 proc. uczestników badania. Większość polskich dziennikarzy jest również zdania, że wywiady przeprowadzane w sposób tradycyjny są o wiele bardziej skuteczne. 70 proc. nie chce korzystać z Twittera w celu zaaranżowania wywiadu. Jedynie 3 proc. respondentów skorzystało z Twittera w celu przygotowania wywiadu i chętnie uczyni to ponownie. Równie niską popularnością, co aranżowanie wywiadu na Twitterze, charakteryzują się konferencje w formie TweetChata. Skorzystało z nich jedynie 7 proc. przebadanych dziennikarzy. (Mackuch)

(21.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Październik 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezes Trybunału Konstytucyjnego podaje "Gazetę Wyborczą" i "Fakt" do prokuratury

Prezes TK Julia Przyłębska składa doniesienie do Prokuratury w/s tekstów w "Gazecie Wyborczej" i dzienniku "Fakt" (screen z YouTube.com)

Prezes Trybunału Konstytucyjnego Julia Przyłębska złoży doniesienie do prokuratury w sprawie publikacji "Gazety Wyborczej" i dziennika "Fakt" - poinformował Marcin Koman, rzecznik prasowy biura Trybunału Konstytucyjnego.  Koman napisał, że dzienniki podają nieprawdziwe informacje dotyczące rzekomych powiązań Julii Przyłębskiej ze służbami specjalnymi.

"Gazeta Wyborcza" 20 października br. opublikowała tekst w którym opisano związki Julii Przyłębskiej i Mariusza Muszyńskiego, wiceprezesa TK, ze służbami specjalnymi. W artykule znalazła się między innymi informacja, że wiceprezes Muszyński "od połowy lat 90. jako oficer służb "prowadzi" obecną prezes TK Julię Przyłębską. 21 października br. do tematu wrócił "Fakt". W tekście pod tytułem "Agenci wywiadu na czele Trybunału?" powołał się na doniesienia "GW". Przytoczył też słowa swojego informatora: "Ulokowanie byłego oficera i jego agentki w Trybunale Konstytucyjnym jest zastanawiające".  "Informacje te są całkowicie nieprawdziwe" - tak skomentowała te publikacje Julia Przyłębska w rozmowie z Wojciechem Biedroniem na antenie telewizji wPolsce.pl. "Nie ma sytuacji, żeby służby specjalne przejmowały wymiar sprawiedliwości. Jestem zbulwersowana ciągłymi próbami dyskredytowania TK, co ma się przełożyć na jego złą pracę. Uspokajam. Tego nie ma" - zapewniała Przyłębska.  (Mackuch)

(22.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo