90 proc. polskich dziennikarzy szuka nowych informacji na Twitterze
Twitter jest źródłem informacji dla 90 proc. badanych dziennikarzy - wynika z badań "Komunikacja w 140 znakach" przeprowadzonych wśród polskich dziennikarzy przez Agencję PR d*fusion communication.
Agencja PR d*fusion communication badanie przeprowadziła wśród 82 dziennikarzy. Potwierdzili oni rosnący wpływ Twittera na kształtowanie współczesnego dziennikarstwa w Polsce. Prawie 83 proc. dziennikarzy korzysta z Twittera przy pracy przynajmniej raz w tygodniu, a 58 proc. ma go włączonego przez cały czas. Dla prawie 63 proc dziennikarzy Twitter jest narzędziem ułatwiającym kontakt na linii dziennikarz – firma/instytucja. Ponad 74 proc. dziennikarzy wyszukuje na Twitterze informacje, dla 56 proc. uczestników badania jest on miejscem do zbierania opinii, natomiast 46 proc. szuka na Twitterze inspiracji do tekstów.
Polscy dziennikarze najczęściej "śledzą" na Twitterze rzeczników i PR-managerów. Wskazuje tak przeszło 68 proc badanych. Na drugim miejscu znajdują się profile firmowe, co potwierdza ok. 54 proc. Naczelne kierownictwo firm lub instytucji jest obserwowane na mikroblogu przez 44 proc. uczestników badania. Większość polskich dziennikarzy jest również zdania, że wywiady przeprowadzane w sposób tradycyjny są o wiele bardziej skuteczne. 70 proc. nie chce korzystać z Twittera w celu zaaranżowania wywiadu. Jedynie 3 proc. respondentów skorzystało z Twittera w celu przygotowania wywiadu i chętnie uczyni to ponownie. Równie niską popularnością, co aranżowanie wywiadu na Twitterze, charakteryzują się konferencje w formie TweetChata. Skorzystało z nich jedynie 7 proc. przebadanych dziennikarzy. (Mackuch)
(21.10.2017)