Dział: INTERNET

Dodano: Październik 17, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook zamierza konkurować z LinkedIn

(fot. pixabay.com)

Facebook pracuje nad funkcjonalnością pozwalającą użytkownikom na publikację życiorysów zawodowych - donosi serwis The Next Web.

Według serwisu nowa funkcja ma prezentować wszystkie istotne z zawodowego punktu widzenia informacje. Chodzi m.in. o wykształcenie, przebieg kariery, dane kontaktowe oraz fotografię. Usługa jest obecnie testowana na niewielkiej grupie użytkowników. Nie wiadomo, kiedy zostanie szerzej udostępniona.

Dzięki nowej funkcji Facebook wchodzi na rynek serwisów specjalizujących się w kontaktach zawodowo-biznesowych, którego liderem jest LinkedIn.

(LL, 17.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 17, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ruszył internetowy serwis NewsMavens. Autorkami są wyłącznie kobiety

Ruszył serwis internetowy Newsmavens.com. Autorkami tekstów są kobiety. Teksty pojawiają się codziennie o godz. 7 rano. W 2018 roku uruchomiony zostanie także codzienny newsletter.  

"NewsMavens. Women choose the news” to nowy projekt redakcji „Wysokich Obcasów” (Agora SA). 15 dziennikarek z 12 europejskich wydawnictw codziennie publikuje w serwisie najciekawsze, ich zdaniem, materiały ze swoich krajów. Teksty w serwisie zawierają podsumowanie materiałów z każdego medium oraz link do oryginału wraz z przyciskiem Google Translate. Dodatkowo serwis proponuje podsumowanie newsów z danego tygodnia opatrzone komentarzem redakcyjnym. 16 października br. pojawiły się teksty dotyczące min. wyborów parlamentarnych w  Austrii i strajku lekarzy rezydentów w Polsce.

- Informacje wrzucamy też na Facebooka i Twittera. Pracujemy jednocześnie nad newsletterem, który ruszy za kilka miesięcy. To ma być osobna kompozycja redakcyjna - mówi "Presserwisowi" Zuzanna Ziomecka, redaktor naczelna Newsmavens.com. Ziomecka dodaje, że na razie wszystkie treści serwisu można pobrać za darmo. - Gdy wzrośnie rozpoznawalność marki, prawdopodobnie pod koniec przyszłego roku, wprowadzimy płatne treści. Ponadto chcemy finansować serwis z funduszy crowdfundingowych - stwierdza Ziomecka.

Do tworzenia serwisu NewsMavens oprócz dziennikarek „Gazety Wyborczej” udało się pozyskać współpracowniczki z: „The Irish Times”, austriackiego „Der Standard”, słowackiego „Dennika N” oraz włoskiego „MicroMega”. Do końca roku do projektu mają dołączyć kolejne osoby. - Chcemy, by pracowały z nami dziennikarki ze wszystkich krajów Unii Europejskiej - mówi  Ziomecka.

Projekt związany ze stworzeniem serwisu NewsMavens.com, przygotowany przez „Wysokie Obcasy” i „Gazetę Wyborczą”, uzyskał dofinansowanie firmy Google w ramach drugiej rundy programu the Digital News Initiative – w kategorii dużych projektów. NewsMavens.com wspierają też World Editors Forum i Women in News.

(Mackuch, 17.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo