Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Październik 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jolanta Hajdasz rekomendowana na prezesa Polskiej Agencji Prasowej

Jolanta Hajdasz (screen za Youtube.com/kanał Telewizja Republika)

Rada nadzorcza Polskiej Agencji Prasowej chce, aby prezesem PAP została Jolanta Hajdasz, dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich - wynika z informacji Press.pl.

W poniedziałek rada nadzorcza PAP zawiesiła w obowiązkach obecnego prezesa Artura Dmochowskiego. W piśmie przekazanym Radzie Mediów Narodowych stwierdziła, że podjęła taką decyzję z powodu utraty zaufania i braku możliwości dalszej współpracy. Rada nadzorcza PAP zarekomendowała RMN powołanie na stanowisko prezesa agencji Jolantę Hajdasz, a na wiceprezesa Hannę Myjak, wiceprezes Agencji Nieruchomości Rolnych. RMN zmianami kadrowymi w PAP zajmie się podczas czwartkowego posiedzenia.

Jolanta Hajdasz dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP została w czerwcu br. Zastąpiła wówczas Wiktora Świetlika. Hajdasz jest obecnie członkiem zarządu SDP i wiceprezesem wielkopolskiego oddziału SDP. W latach 2007-2009 była dyrektor poznańskiego ośrodka TVP, w latach 2004-2007 szefową redakcji programów regionalnych w TVP 3 Poznań. W latach 1997-2004 była związana z TVN, m.in. jako reporterka i szefowa poznańskiej redakcji. Wcześniej była związana z Radiem Wolna Europa i Radiem Merkury.

Powołujesz się na ten tekst? Zamieść do niego link. Dziękujemy!

(KOZ, 11.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Październik 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK bada koncentrację mediów i rynku reklamowego

W tym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów szczególnie przygląda się rynkowi mediów – czytamy w komunikacie prasowym UOKiK. Najnowsze badanie dotyczy rynku reklamy telewizyjnej.

„Prowadzimy już sześć analiz rynku dotyczących mediów. M.in. sprawdzamy relacje między wydawcami prasy a kolporterami, analizujemy również stopień koncentracji drukarni prasowych. Chcemy wiedzieć, jaka sytuacja panuje na rynku medialnym, czy jakieś spółki nie nadużywają pozycji dominującej oraz, czy nie dochodzi do zakłócania konkurencji” – mówi, cytowany w komunikacie prasowym Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Najnowsze badanie dotyczy rynku reklamowego. „Z sygnałów, które otrzymujemy, wynika, że w niektórych segmentach w tej branży może występować duża koncentracja, co może prowadzić do zakłóceń konkurencji. W pierwszej kolejności sprawdzimy rynek reklamy telewizyjnej” - dodaje Marek Niechciał.
W lutym br. wiceminister kultury Jarosław Sellin informował, że UOKiK ma pomóc w repolonizacji mediów i będzie miał większe kompetencje w zakresie kontroli koncentracji właścicielskiej w mediach.

(11.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo