Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 24, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W sierpniu najczęściej cytowano "Rzeczpospolitą"

"Rzeczpospolita" (Gremi Media) była najczęściej cytowanym medium w sierpniu br. - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

"Rzeczpospolitą" w innych mediach cytowano 598 razy, najczęściej w związku z doniesieniami w sprawie śmierci posła Rafała Wójcikowskiego oraz informacjami na temat wycinki Puszczy Białowieskiej. Na drugim miejscu był "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes) z 379 cytowaniami, głównie dzięki informacjom o pozytywnej decyzji rządu w sprawie budowy elektrowni atomowej. Trzecia była "Gazeta Wyborcza" (Agora SA) - 344 cytowania.

Najczęściej cytowany tygodnik to "Sieci Prawdy" (Fratria) - 175 powołań, głównie w związku z ujawnieniem szczegółów umowy gazowej podpisanej w 2010 roku. Najczęściej cytowanym miesięcznikiem był "Forbes" (Ringier Axel Springer Polska) z 39 cytowaniami, głównie dzięki rankingowi najcenniejszych polskich gwiazd.

TVP Info pierwszą pozycję wśród stacji telewizyjnych (324) zawdzięcza ujawnieniu nagrań z afery podsłuchowej. Najczęściej cytowanym radiem był Program I Polskiego Radia (223), głównie w związku z wypowiedzią ministra Mariusza Błaszczaka o zabezpieczeniu miesięcznicy katastrofy smoleńskiej. Najczęściej cytowanym serwisem internetowym był Wpolityce.pl (Fratria) - 209 powołań, m.in. dzięki odpowiedzi premier Beaty Szydło na słowa prezydenta Francji Emmanuela Macrona dotyczące Polski.

(JM, 24.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 25, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W PAP wzrosły koszty wynagrodzeń, przede wszystkim stanowisk niedziennikarskich

Przychody Polskiej Agencji Prasowej w 2016 roku wyniosły 50 mln zł i były o 3 proc. niższe od osiągniętych rok wcześniej. Mocno spadł zysk netto agencji. W ub.r. wyniósł 167 tys. zł, podczas gdy w 2015 roku zarobiła na czysto 2,2 mln zł.

Pogorszenie wyniku netto PAP to efekt zwiększenia kosztów operacyjnych, których największą część stanowią wynagrodzenia. Wydatki agencji na ten cel w ub.r. urosły o blisko milion zł - do 29,75 mln zł (plus na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia wydano 6,2 mln zł). W porównaniu z 2015 rokiem wzrosły koszty wynagrodzeń zarządu PAP - o 46 proc., do 737 tys. zł i organu nadzorującego - o 29 proc., do 360 tys. zł.
Zatrudnienie w spółce prawie nie zmieniło się - 371 osób (w tym 249 dziennikarzy, o czterech więcej niż w 2015 roku). Nieznacznie zmieniła się średnia miesięczna płaca brutto (wynagrodzenie zasadnicze, honoraria i inne świadczenia pracownicze) dziennikarzy i redaktorów PAP. W 2016 roku wyniosła 5607 zł, a rok wcześniej 5582 zł. W agencji więcej zarabia się na stanowiskach niedziennikarskich - średnio 6482 zł (rok wcześniej 6155 zł).
Z raportu złożonego przez spółkę w Krajowym Rejestrze Sądowymi wynika, że najwięcej PAP-owi przynosi sprzedaż serwisów ogólnoinformacyjnych - 17,5 mln zł (wzrost o 2,2 proc. w porównaniu z 2015 rokiem). Serwisy ekonomiczne przyniosły agencji 8,9 mln zł (wzrost o 8,6 proc.), produkty foto - 5,4 mln zł (spadek o 1,3 proc.), serwisy i pakiety tematyczne - 3 mln zł (spadek 3,7 proc.), dystrybucja informacji - 2,9 mln zł (bez zmian), usługi centrum prasowego - 2,2 mln zł (spadek o 33 proc.), obsługa medialna - 1 mln zł (spadek o 17 proc.). Z tytułu realizacji działalności misyjnej PAP otrzymał 5 mln zł (rok wcześniej 4,8 mln zł).

(JS, GK, 25.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo