Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 19, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy od marek w internecie oczekują porad

Pomocy lub rady w kontaktach z markami oczekuje 40,6 proc. polskich respondentów (fot. materiały prasowe)

Użytkownicy internetu jako powód wchodzenia w interakcję z markami w sieci wskazują możliwość otrzymania pomocy lub rady – wynika z raportu Wave 9, przygotowanego przez dom mediowy UM (IPG Mediabrands).

Użytkownicy internetu jako powód wchodzenia w interakcję z markami w sieci wskazują możliwość otrzymania pomocy lub rady – wynika z raportu Wave 9, przygotowanego przez dom mediowy UM (IPG Mediabrands).

Pomocy lub rady w kontaktach z markami oczekuje 40,6 proc. polskich respondentów. 39 proc. badanych do nawiązania kontaktu z marką motywuje chęć uzyskania najnowszych informacji na temat produktów, a 37,3 proc. - możliwość dowiedzenia się czegoś nowego. 26,4 proc. respondentów chce wyrażać swoje poglądy i dzielić się doświadczeniami, 23,6 proc. osób odpowiedziało, że chce mieć możliwość wpływu na powstające produkty, a tylko 14,8 proc. wymienia chęć zrelaksowania się.

Według raportu dla ponad 40 proc. polskich użytkowników internetu media społecznościowe są nieodłączną częścią życia, a 36 proc. zaobserwowało u siebie zjawisko FOMO (lęk przed pominięciem czegoś).
W Polsce najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi są Facebook – korzysta z niego 59,6 proc. osób, podczas gdy na świecie wskaźnik ten wynosi 45,7 proc. Polacy chętnie korzystają też z YouTube – 37,3 proc. (na świecie 34,1 proc.). Zdecydowanie rzadziej w stosunku do trendów światowych korzystamy z WhatsApp – 11,4 proc. (na świecie 38,5 proc.), Instagrama – 8,4 proc. (świat: 17,2 proc.), Snapchata – 6 proc. (świat: 8,4 proc.), Twittera – 4,6 proc. (świat: 15 proc.).

Najczęstszymi aktywnościami Polaków w mediach społecznościowych są: oglądanie filmów (ponad 50 proc. wskazań) i przeglądanie profili znajomych (46,9 proc.).
Badania Wave przeprowadzono na reprezentatywnej próbie osób w wieku od 16 do 54 lat, będących aktywnymi użytkownikami internetu (korzystają z niego codziennie lub prawie codziennie). Przebadano łącznie ponad 50 tys. respondentów z 78 krajów, w tym z Polski (na każdym z rynków bierze udział minimum 500 osób).

(IKO, 19.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.