Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 08, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Europejscy wydawcy chcą wspólnie sprzedawać reklamy

(fot. pixabay.com)

Europejskie wydawnictwa prasowe połączyły siły, tworząc wspólny program zautomatyzowanego zakupu reklam.

Celem Inicjatywy o nazwie Premium Programmatic Europe jest sprzedaż oferty reklamowej wielu wydawców za pośrednictwem jednego narzędzia. Obecnie w programie uczestniczą m.in. wydawnictwa Gruner + Jahr (Niemcy), Prisma Media (Francja), Standard Verlagsgesellschaft (Austria) i NZZ Mediengruppe (Szwajcaria). Założyciele Premium Programmatic Europe zapowiadają, że do końca br. do inicjatywy przystąpią wydawcy działający na wszystkich najważniejszych europejskich rynkach.

(LL, 08.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: public relations

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 08, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziennikarze: Konferencja prasowa to nie event działu PR

Raport "Konferencje prasowe" to wiedza obowiązkowa dla agencji PR, biur komunikacji i rzeczników prasowych

Wtorek i środa to najlepsze dni na organizowanie konferencji prasowych. Najlepiej je robić przed południem i nie przeciągać ponad godzinę - wynika z najnowszego badania PressInstitute.

Czego oczekują dziennikarze od organizatorów konferencji prasowych, jakie mają uwagi, a na co narzekają - zapytał PressInstitute blisko 100 dziennikarzy z całej Polski.

Wnioski nie są optymistyczne: tylko dla 34,7 proc. ankietowanych konferencje prasowe są ważnym źródłem informacji. Główny powód: organizujący takie spotkania często nie zdają sobie sprawy z tego, że to ma być okazja dla mediów, by pozyskały potrzebne im nowe informacje. Tymczasem coraz częściej spotkania z dziennikarzami przekształcają się w eventy czy wycieczki, na które zwykły reporter po prostu nie ma czasu. Jak to podsumował jeden z ankietowanych: "Dziennikarze to dorośli ludzie, nie trzeba aż tak ubarwiać rzeczywistości". Inny przypomina: "Konferencja prasowa to nie event działu PR".

Aż 78,6 proc. dziennikarzy wskazało, że najbardziej denerwuje ich w materiałach prasowych nadmiar PR-owych informacji o firmie i organizatorze. Dla aż 87,7 proc. najważniejsze jest, by podczas konferencji można było zadawać pytania - co przecież powinno być standardem na takich spotkaniach.

Przeprowadzone dla "Press" badania wyraźnie pokazują, gdzie tkwi błąd w myśleniu organizatorów konferencji prasowych i odpowiadają na pytanie, dlaczego ci ostatni są zawiedzeni skutkami takich spotkań.

Co jest ważne z punktu widzenia mediów podczas konferencji prasowej? Kiedy i gdzie ją najlepiej organizować? Jakie błędy popełniają organizatorzy? Czy dziennikarzy trzeba karmić i obdarowywać na konferencji prasowej? - szczegółowy raport z badania przeprowadzonego w dniach 28 czerwca - 25 lipca publikuje najnowszy "Press".

(RG, 08.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo