Przychody WP z e-commerce wzrosły o 11 proc.
(fot. Press)
Już ponad 50 proc. przychodów Wirtualnej Polski pochodzi z działalności e-commerce – poinformował prezes WP Jacek Świderski.
– E-commerce staje się coraz istotniejszy w naszej grupie – mówił podczas spotkania z dziennikarzami Jacek Świderski. Prezes WP poinformował, że w pierwszym półroczu br., w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r., urosły one o 11 proc. – Gdybyśmy utrzymali tę samą dynamikę bez akwizycji, czyli tylko zachowując organiczne wzrosty, które notujemy, za rok mielibyśmy ponad 60 procent. Rzecz jasna pozostajemy akwizycyjni – przekazał.
Na poziomie EBITDA wzrost e-commerce wyniósł 7 proc. – Działalność e-commerce jest odrobinę mniej rentowna, mniej dojrzała, część projektów jest w fazie start-upowej – tłumaczył Jacek Świderski.
W pierwszym półroczu br. Wirtualna Polska uzyskała 214,4 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 13,3 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r.) i 16,8 mln zł zysku netto (spadek o 20,1 proc.). Wskaźnik EBITDA rok do roku zmalał natomiast o 2,5 proc. do 55,4 mln zł.
Przychody segmentu online wyniosły 211,9 mln zł i były o 12 proc. większe niż w pierwszym półroczu ub.r.
(KOZ, 30.08.2017)