Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek reklamowy wzrósł o 1,3 proc. w pierwszym półroczu 2017 roku

Po sześciu miesiącach 2017 roku wartość rynku reklamy wyniosła 4,26 mld zł, wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom. To o 1,3 proc. więcej, niż w pierwszym półroczu ub.r.

W sześciu miesiącach 2017 roku dziesięć sektorów zintensyfikowało swoje inwestycje reklamowe, a sześć ograniczyło. W przypadku żywności i finansów spadki były wyjątkowo dotkliwe i wyniosły odpowiednio - 9,8 proc. (47,7 mln zł) i 8,9 proc. (33 mln zł). Najmocniej wzrósł sektor mediów – o 33,2 proc. (53,1 mln zł). Dużo w reklamę inwestowały witryny internetowe: Pyszne.pl, Momondo.pl, Booking.com czy Showmax.com. W przypadku sektora napojów i alkoholi wzrost wyniósł 16,2 proc. (32,4 mln zł), a to w dużej mierze zasługa Grupy Żywiec, Carlsberga oraz Foodcare. "Prognozujemy, iż rynek mocno przyspieszy w drugim półroczu. Jednocześnie zawężamy naszą prognozę na cały rok 2017 do przedziału 2-2,5 proc." – komentuje Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.
W pierwszym półroczu 2017 roku najwyższy wzrost odnotowała reklama internetowa, na którą reklamodawcy wydali o 110,6 mln zł więcej, niż przed rokiem (wzrost o 8,8 proc.) W pozostałych mediach były spadki. Wartość budżetów telewizyjnych spadła o 0,5 proc.), w dziennikach o 16,7 proc., a reklama radiowa spadła o 3,9 proc.

(JOK, 29.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: social media

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 04, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przystanek Woodstock najbardziej medialnym festiwalem muzycznym

Jerzy Owsiak (fot. Michał Kołyga)

W okresie od 1 czerwca do 30 sierpnia br. na temat 11 letnich festiwali muzycznych w mediach (telewizja, prasa, internet, radio) pojawiło się 857 979 wzmianek – wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów przygotowanej dla „Presserwisu”.

W okresie od 1 czerwca do 30 sierpnia br. na temat 11 letnich festiwali muzycznych w mediach (telewizja, prasa, internet, radio) pojawiło się 857 979 wzmianek – wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów przygotowanej dla „Presserwisu”.

Najwięcej wzmianek pojawiło się na temat Przystanku Woodstock, który odbywał się w dniach 3-5 sierpnia br. w Kostrzynie nad Odrą - 593,2 tys. materiałów. Dla porównania w 2016 roku, w okresie 1.06-22.08 było to 24,4 tys. Na medialność tego festiwalu w br. wpływ miała m.in. wypowiedź ministra spraw wewnętrznych Mariusza Błaszczaka, który zgłaszał wątpliwości co do bezpieczeństwa imprezy, a także wypowiedź Jerzego Owsiaka, prezesa fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, skierowana do posłanki PiS Krystyny Pawłowicz, aby spróbowała seksu.
O letnich festiwalach muzycznych najchętniej rozpisywano się w mediach społecznościowych – 811 tys. materiałów. W serwisach internetowych pojawiło się 42,4 tys. materiałów, w radiu i telewizji - 2,7 tys., a w prasie - 2,4 tys.
Wzmianki pochodziły najczęściej z Facebooka (609 tys.), Instagrama (101 tys.), Twittera (44 tys.), YouTube (29 tys.), Wykopu (9,5 tys.).

Press

Na temat Przystanku Woodstock w mediach w tym roku pojawiło się prawie 600 tys. materiałów (fot. Press)


(IKO, 04.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo