Temat: media narodowe

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 13, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jarosław Olechowski szefem "Wiadomości" TVP 1 zamiast Marzeny Paczuskiej

(screen "Wiadomości" TVP 1)

Jarosław Olechowski zastąpi Marzenę Paczuską na stanowisku szefa "Wiadomości" TVP 1 - informację na Twitterze przekazał Klaudiusz Pobudzin.

[Tekst był aktualizowany]

Informację o tym, że Jarosław Olechowski ma przejąć obowiązki szefa redakcji "Wiadomości" jako pierwszy podał serwis Mediainside.pl. Zmiana ma być podyktowana utratą zaufania prezesa TVP Jacka Kurskiego do Marzeny Paczuskiej - przekazał serwis powołując się na swoje źródła w Telewizji Publicznej.

Informację na Twitterze przekazał także Klaudiusz Pobudzin, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, który w swoim wpisie pogratulował Olechowskiemu. Tym samym potwierdził doniesienia medialne o kadrowych zmianach w redakcji "Wiadomości".

Do sprawy odniosła się też Paczuska - z jej i Pobudzina postów wynika, że szefowa "Wiadomości" została zwolniona ze stanowiska poprzez Twittera.

Wpis Paczuskiej został oznaczony jednak emotikoną z uśmiechem. Czy to oznacza, że jest spokojna o pracę w TVP? Jak donoszą Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski ma przedstawić Paczuskiej "propozycję awansu zawodowego". 

Dla Press.pl
Jan Ordyński, wiceprezes Towarzystwa Dziennikarskiego
Nie wiem czego spodziewała się pani Paczuska po swoich zwierzchnikach, ale postąpili dokładnie tak jak ona, kiedy odprawiała dziennikarzy po wejściu do TVP "dobrej zmiany". Wtedy Paczuska też nie zachowywała się po rycersku. Teraz padła ofiarą broni, z której korzystała i nadal korzystają jej koledzy przy usuwaniu przeciwników: błyskawicznie, skutecznie, nie w rękawiczkach. Prawdziwa dobra zmiana będzie w TVP wtedy, kiedy wrócą tam normalni dziennikarze, skończy się polityczny nadzór nad programami informacyjnymi i telewizją, nie będzie rządów PiS-owskich komisarzy.
Warto zwrócić uwagę, że pani Paczuska od wielu lat była etatowym pracownikiem TVP, bez względu na to, czy prezesem był Robert Kwiatkowski, czy Juliusz Braun, czy Jan Dworak. 

* * *

O zamieszaniu i możliwych zmianach w "Wiadomościach" informowaliśmy już kilka dni temu. Nasz infromator zwracał uwagę, że zespół programu informacyjnego Jedynki jest zdezorientowany. - Sytuacja jest dynamiczna. Urlop Marzeny może oznaczać zwykły odpoczynek, ale równie dobrze coś więcej, np. zmiany kadrowe - mówił informator, jeden z pracowników TVP przy placu Powstańców Warszawy: - Zastanawiający jest fakt, że nagle 4 sierpnia pojawił się ktoś z kadr i wręczył jej papier [Marzenie Paczuskiej - przyp. red.]. Zaczęliśmy zastanawiać się, czy to nie przymusowy wypoczynek przed wypowiedzeniem?

Podczas urlopu Paczuskiej "Wiadomościami" kieruje Grzegorz Pawelczyk, wiceszef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Tymczasem Marzena Paczuska udzieliła wywiadu serwisowi Wpolityce.pl. "Nie ma takiego urlopu, z którego się nie wraca" - przekonywała. "Widzę, co się dzieje, dostrzegam różne podchody, manewry i sprawdzanie, jak zareaguję na to, co się dzieje wokół *Wiadomości*, także wewnątrz Telewizji Polskiej" - powiedziała serwisowi Paczuska.

Na pytanie: "Teraz pada argument rzekomo dramatycznego spadku oglądalności *Wiadomości* w okresie gdy pani szefuje programowi. Czy to opis prawdziwy?" Paczuska odpowiada: "To opis całkowicie nieprawdziwy. Po pierwsze, taki komunikat wychodzi z tych ośrodków, także branżowych, które z definicji sprzyjają mediom lewicowo-liberalnym, głównie TVN. Po drugie, pomija się całościowy kontekst rynku mediów. (...) Po trzecie, sam prezes TVP Jacek Kurski doskonale wie, jak bardzo zaniżana jest oglądalność telewizji publicznej przez badania w systemie AGB Nielsen, a zwłaszcza dotyczy to programów informacyjnych."

(TAD, 13.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: media narodowe

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

ORLEN wystartował z nową platformą marketingową

(fot. materiały prasowe)

PKN ORLEN uruchomił nową platformę marketingową, która umożliwi uspójnienie komunikacji wszystkich marek Koncernu.

Obok aspektów wizerunkowych, narzędzie ma efektywnie wspierać cele biznesowe w zakresie dotarcia do klienta, czy promocji produktów i usług dostępnych w sieci ORLEN. - Koncepcja nowego modelu komunikacji  wynika z obserwacji, że w dzisiejszych czasach konsumenci najbardziej cenią sobie czas i wygodę. PKN ORLEN wychodząc naprzeciw tym potrzebom, wdraża szereg pomysłów i innowacyjnych rozwiązań w zakresie funkcjonowania stacji paliw, aby zapewnić klientom możliwie kompleksową obsługę - mówi Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu. - Już teraz na stacjach można nie tylko zatankować samochód, ale zjeść zdrowy, przygotowany na miejscu posiłek, czy wypożyczyć auto. To wymaga nowoczesnego podejścia do komunikacji i nasza platforma doskonale wpisuje się w bieżące trendy – dodaje Pasieka.

Platforma utrzymana jest w duchu komunikacji opartej na relacjach „human to human” (H2H). Zaprojektowana została w sposób angażujący klientów, oparty o aspekty emocjonalne. Jej strategicznym celem w dłuższej perspektywie jest transformacja marki ORLEN w markę pożądaną przez Klientów – lovebrand oraz promocja produktów i usług, oferowanych przez Koncern.

Pierwszym etapem wdrożenia platformy jest wizerunkowa kampania reklamowa pod hasłem „Kierunek ORLEN”, w której kluczowym narzędziem jest marketing narracyjny. Zbudowana została ona wokół historii różnych bohaterów w momencie zaistnienia konkretnej potrzeby - pozornie nie związanej ze stacją paliw. Waga takich, mniej lub bardziej wyszukanych zachcianek zostaje humorystycznie wyolbrzymiona adekwatnym i odpowiednio zaintonowanym komentarzem lektora. Okazuje się, że wszyscy bohaterowie kierują się na stację ORLEN, która jest w stanie odpowiedzieć nawet na najbardziej zaskakujące oczekiwania klientów.

Koncepcja artystyczna kampanii zakłada opieranie się na kontrastach uzyskanych dzięki właściwym technikom filmowania,  z nieco zdystansowaną humorystyczną narracją. Głosu do kampanii użyczył Piotr Machalica, w wypowiadanych przez niego słowach słychać pogodne, ciepłe nastawienie do ludzi i ich codziennych życiowych spraw.

Wykorzystana muzyka - utwór Cold Little Heart - którego autorem jest Michael Kiwanuka, ma wzbudzać pozytywne emocje, które mogą przełożyć się na postrzeganie poszczególnych marek.

W ramach nowego modelu komunikacji, zaplanowana została szerokozasięgowa, ogólnopolska kampania reklamowa 360 stopni, obejmująca kampanię telewizyjną (spoty 45 i 30 sek.), przekaz w radio, prasie, Internecie, na tablicach  outdoorowych oraz w kinie. Dodatkowo wykorzystane zostaną media własne, kanały social mediowe, a także eventy organizowane przez PKN ORLEN.

Press

Za przygotowanie kampanii odpowiedzialny był Obszar Marketingu PKN ORLEN, agencja Publicis oraz dom mediowy Mullen Lowe Media Hub. Spot wyreżyserowany przez Sebastiana Pańczyka wyprodukował dom produkcyjny Dobro.

(Artykuł sponsorowany)

Więcej na: dlakierowcow.orlen.pl/kierunekorlen

(19.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo