Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wyniki Agory lepsze od konsensusu dzięki kinom, reklamie zewnętrznej i drukowi

Wnętrze siedziby Agory przy ul. Czerskiej w Warszawie (fot. Adrian Grycuk/wikimedia.org)

Wyniki Agory za drugi kwartał są wyższe od oczekiwań dzięki segmentowi kinowemu, drukarskiemu oraz reklamie zewnętrznej – ocenia Paweł Szpigiel, DM mBanku. Jako jedyne negatywne zaskoczenie eksperci wskazują spadek wyniku segmentu internetowego grupy.

Agora zaraportowała wyniki powyżej oczekiwań w drugim kwartale, zysk EBITDA w okresie wyniósł 31,4 mln zł vs. 24,9 mln zł nasze oczekiwania i 26,3 mln zł konsensus rynkowy. Powodem zaskoczenia jest wyższy wynik w trzech segmentach.

Zysk EBITDA segmentu Film i Książka był 2,5 mln zł wyższy od oczekiwań ze względu na wyższą średnią cenę biletu oraz wzrost średniego wydatku w barach (niewielkie pozytywne efekty na przychodach) oraz niższe koszty reklamy i reprezentacji oraz wynagrodzeń niż zakładaliśmy.

Pion reklamy zewnętrznej także zaskoczył. Zysk EBITDA był 1,4 mln zł wyższy od oczekiwań głównie ze względu na niższe koszty utrzymania systemu.

Trzecie zaskoczenie to pion druku (+1,9 mln zł vs. oczekiwania), głównie przez niższe koszty. Rezultaty segmentu prasowego – zgodnie z oczekiwaniami, przy czym relatywnie dobrze wypadł obrót na reklamie.

CFO w okresie był negatywny i wyniósł -6,6 mln zł ze względu na odpływy na kapitale obrotowym. Z drugiej strony, zgodnie z naszymi założeniami, widzimy spadek nakładów inwestycyjnych (11,1 mln PLN w drugim kwartale 2017 vs. 18,4 mln zł rok wcześniej).

Podsumowując, wyniki oceniamy pozytywnie. Zwracamy uwagę na dobre rezultaty sieci kin Agory (w prezentacji wynikowej spółka dodatkowo podkreśla dobrą perspektywę na resztę roku) oraz poprawę wyniku segmentu Outdoor. Jedynym pesymistycznym elementem publikacji jest spadek wyniku segmentu Internet. Podtrzymujemy nasze pozytywne podejście do Agory.

Press

(grafika PAP)

(PAP, TAD, 11.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Tygodnik do Rzeczy" pokaże serial historyczny "Bohaterowie"

Odcinki serialu "Bohaterowie" skomentują m.in. autorzy miesięcznika "Do Rzeczy Historia" (fot. screen z "Bohaterów")

5 września br. w serwisie "Tygodnika do Rzeczy" Dorzeczy.pl (Orle Pióro) rozpocznie się emisja historycznego serialu dokumentalnego "Bohaterowie". Zaplanowano 20 odcinków, które będą komentowali m.in. autorzy miesięcznika "Do Rzeczy Historia".

Pierwsze pilotażowe odcinki "Bohaterów" już są dostępne w serwisie Bohaterowie.dorzeczy.pl. - To ciekawy projekt kierowany do szerokiej publiczności, zachęcający do zainteresowania się historiami ludzi, z których każda mogłaby służyć za scenariusz filmu akcji - mówi Sławomir Cedzyński, project manager w PMPG Polskie Media SA (ma udziały w Orlim Piórze), scenarzysta i producent "Bohaterów".

Serial ma 20 odcinków trwających od 10 do 15 minut. Podzielony został na trzy części dotyczące żołnierzy wyklętych, powstańców warszawskich i cichociemnych. Kolejne odcinki komentowali będą historycy Piotr Dmitrowicz i Piotr Zychowicz (redaktor naczelny "Do Rzeczy Historia"). W programach pojawiają się też publicyści, historycy, pisarze i filmowcy. Sponsorem serialu jest PGE Polska Grupa Energetyczna.

PMPG Polskie Media przygotowuje już kolejną produkcją wideo, nie ujawnia jednak szczegółów. W czerwcu br. spółka zapowiadała, że planuje programy o tematyce historycznej, zdrowotnej, wojskowej, technologicznej i gospodarczej.

(JM, 11.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo