Discovery ma wyłączność na rozmowy o przejęciu Scripps Networks Interactive
Dzięki fuzji koncerny mogłyby skuteczniej konkurować z internetowymi serwisami VoD - jak Netflix, czy Amazon (fot. TVN24)
Koncern medialny Discovery Communications zagwarantował sobie wyłączność na prowadzenie rozmów w sprawie przejęcia właściciela Grupy TVN - Scripps Networks Interactive.
SNI i Discovery Communications (jest właścicielem m.in. Eurosportu, Animal Planet, TLC i Discovery Channel) rozmawiały już o fuzji prawie cztery lata temu. Do rozmów wrócono w tym roku. W negocjacjach udział brał również koncern Viacom, który - jak informowaliśmy 27 lipca - jest gotów wyłożyć pieniądze w gotówce.
Jednak dziennik "Financial Times" podaje, że właściciele SNI zdecydowali, że rozmowy będą prowadzić wyłącznie z Discovery Communications. Tym samym odrzucili ofertę koncernu Viacom (m.in. MTV i Comedy Central).
Ewentualna fuzja może mieć duży wpływ na polski rynek telewizyjny. Ekspert rynku mediów Marek Sowa mówił "Presserwisowi", że połączenie sił Amerykanów oznaczałoby nową sytuację dla dużych nadawców jak Polsat i TVP, "a także wzmocnienie pozycji negocjacyjnej Scripps/Discovery w rozmowach z dystrybutorami treści programowych". Zdaniem Sowy pośrednim rezultatem takiej transakcji mogłoby być "zwiększenie odporności całego polskiego rynku mediów na ideologiczno-regulacyjne zapędy części lokalnych polityków".
Branżowi eksperci zwracają również uwagę, że dzięki połączeniu koncerny mogłyby skuteczniej konkurować z nowymi graczami rynku medialnego, m.in. Netfliksem, YouTube i Amazonem.
Do SNI należą m.in. Travel Channel, Food Network, HGTV oraz polska Grupa TVN.
(LL, CP, 28.07.2017)