Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 16, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kanał TVN Turbo wyprzedził Polsat Play, HGTV ma taki udział jak Polsat Cafe

(fot. pixabay.com)

Wśród kanałów lifestylowych w pierwszym półroczu br. TVN Turbo pod względem oglądalności wyprzedził Polsat Play. HGTV (Grupa TVN) osiąga taki sam wynik jak Polsat Cafe.

W pierwszym półroczu br. najpopularniejszym kanałem lifestylowym był TVN Style, który uzyskał 0,66 proc. udziału w rynku wobec 0,69 proc. w pierwszym półroczu ub.r. Na drugie miejsce awansował TVN Turbo, zwiększając udział z 0,51 proc. do 0,53 proc. Trzeci był Polsat Play, który zanotował spadek z 0,57 proc. do 0,5 proc. Dalej, z udziałem na poziomie 0,4 proc., był Polsat Cafe (minimalny wzrost z 0,39 proc.) wraz z HGTV – w ub.r. TVN Meteo Active uzyskał 0,1 proc. (HGTV zastąpił TVN Meteo Active 7 stycznia br.).

Spośród kanałów lifestylowych z pierwszej dziesiątki wyniki rok do roku poprawiły: Domo+ (ITI Neovision) – wzrost z 0,14 proc. do 0,17 proc., Travel Channel (Grupa TVN) – z 0,11 proc. do 0,15 proc., Food Network (Grupa TVN) – z 0,09 proc. do 0,1 proc. i BBC Brit (BBC Worldwide) – z 0,09 proc. do 0,1 proc. Spadki zanotowały natomiast: TLC (Discovery Networks) – z 0,3 proc. do 0,23 proc., Kuchnia+ (ITI Neovision) – z 0,1 proc. do 0,08 proc., a także trzy stacje z identycznym udziałem 0,05 proc.: Discovery Life (Discovery Networks; 0,06 proc. rok wcześniej), Lifetime (A+E Networks Poland; 0,06 proc.) i BBC Lifestyle (BBC Worldwide; 0,06 proc.).
W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) TVN Style rok do roku poprawił udział z 0,92 proc. do 0,98 proc. Drugi był TVN Turbo z 0,9 proc. (wzrost z 0,8 proc.), a trzeci Polsat Play – 0,57 proc. (spadek z 0,68 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazły się także: HGTV – 0,51 proc. (0,09 proc. TVN Meteo Active rok wcześniej), Polsat Cafe – 0,42 proc. (0,35 proc.), TLC – 0,33 proc. (0,38 proc.), Domo+ - 0,19 proc. (0,14 proc.), BBC Brit – 0,18 proc. (0,18 proc.), Travel Channel – 0,16 proc. (0,12 proc.) i Food Network – 0,14 proc. (0,1 proc.)

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 16.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

ORLEN wystartował z nową platformą marketingową

(fot. materiały prasowe)

PKN ORLEN uruchomił nową platformę marketingową, która umożliwi uspójnienie komunikacji wszystkich marek Koncernu.

Obok aspektów wizerunkowych, narzędzie ma efektywnie wspierać cele biznesowe w zakresie dotarcia do klienta, czy promocji produktów i usług dostępnych w sieci ORLEN. - Koncepcja nowego modelu komunikacji  wynika z obserwacji, że w dzisiejszych czasach konsumenci najbardziej cenią sobie czas i wygodę. PKN ORLEN wychodząc naprzeciw tym potrzebom, wdraża szereg pomysłów i innowacyjnych rozwiązań w zakresie funkcjonowania stacji paliw, aby zapewnić klientom możliwie kompleksową obsługę - mówi Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu. - Już teraz na stacjach można nie tylko zatankować samochód, ale zjeść zdrowy, przygotowany na miejscu posiłek, czy wypożyczyć auto. To wymaga nowoczesnego podejścia do komunikacji i nasza platforma doskonale wpisuje się w bieżące trendy – dodaje Pasieka.

Platforma utrzymana jest w duchu komunikacji opartej na relacjach „human to human” (H2H). Zaprojektowana została w sposób angażujący klientów, oparty o aspekty emocjonalne. Jej strategicznym celem w dłuższej perspektywie jest transformacja marki ORLEN w markę pożądaną przez Klientów – lovebrand oraz promocja produktów i usług, oferowanych przez Koncern.

Pierwszym etapem wdrożenia platformy jest wizerunkowa kampania reklamowa pod hasłem „Kierunek ORLEN”, w której kluczowym narzędziem jest marketing narracyjny. Zbudowana została ona wokół historii różnych bohaterów w momencie zaistnienia konkretnej potrzeby - pozornie nie związanej ze stacją paliw. Waga takich, mniej lub bardziej wyszukanych zachcianek zostaje humorystycznie wyolbrzymiona adekwatnym i odpowiednio zaintonowanym komentarzem lektora. Okazuje się, że wszyscy bohaterowie kierują się na stację ORLEN, która jest w stanie odpowiedzieć nawet na najbardziej zaskakujące oczekiwania klientów.

Koncepcja artystyczna kampanii zakłada opieranie się na kontrastach uzyskanych dzięki właściwym technikom filmowania,  z nieco zdystansowaną humorystyczną narracją. Głosu do kampanii użyczył Piotr Machalica, w wypowiadanych przez niego słowach słychać pogodne, ciepłe nastawienie do ludzi i ich codziennych życiowych spraw.

Wykorzystana muzyka - utwór Cold Little Heart - którego autorem jest Michael Kiwanuka, ma wzbudzać pozytywne emocje, które mogą przełożyć się na postrzeganie poszczególnych marek.

W ramach nowego modelu komunikacji, zaplanowana została szerokozasięgowa, ogólnopolska kampania reklamowa 360 stopni, obejmująca kampanię telewizyjną (spoty 45 i 30 sek.), przekaz w radio, prasie, Internecie, na tablicach  outdoorowych oraz w kinie. Dodatkowo wykorzystane zostaną media własne, kanały social mediowe, a także eventy organizowane przez PKN ORLEN.

Press

Za przygotowanie kampanii odpowiedzialny był Obszar Marketingu PKN ORLEN, agencja Publicis oraz dom mediowy Mullen Lowe Media Hub. Spot wyreżyserowany przez Sebastiana Pańczyka wyprodukował dom produkcyjny Dobro.

(Artykuł sponsorowany)

Więcej na: dlakierowcow.orlen.pl/kierunekorlen

(19.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo