Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Raport "Press": czego oczekują studenci dziennikarstwa

"Press" zapytał studentów dziennikarstwa o ich plany zawodowe - odpowiedzi są często zaskakujące

46 proc. pytanych przez "Press" studentów dziennikarstwa nie ogląda telewizji; 33,8 proc. nie czyta prasy; 15,1 proc. nie słucha radia - za to wszyscy korzystają ze stron internetowych. Szefowie mediów wkrótce staną przed nie lada wyzwaniem, jak pracować z młodymi adeptami dziennikarstwa.

Kto nas zastąpi? - postanowił sprawdzić "Press" i przeprowadził własne badanie wśród studentów kierunków dziennikarskich. Ankietę wypełniło 191 studentów z dziewięciu uczelni wyższych w całym kraju. Wyniki powinny dać do myślenia szefom redakcji, szczególnie gazet i magazynów.

Aż 72,8 proc. przepytanych studentów deklaruje, że chce pracować w zawodzie dziennikarza. Najwięcej - 48,9 proc. - jako powód podaje to, że dziennikarz dużo podróżuje po świecie. Dla 38,8 proc. liczy się z kolei fakt, że dziennikarz wpływa na opinię publiczną. A tylko 7,9 proc. jako powód wskazuje dobre zarobki w tym zawodzie. Natomiast wśród tych, którzy po studiach nie chcą być dziennikarzami, najwięcej – 32,7 proc. - jako powód podaje właśnie niskie zarobki.

Najwięcej studentów dziennikarstwa chciałoby pracować w serwisie internetowym bądź portalu. Bo to portale internetowe (59 proc.) i social media (54 proc.) są dla większości ankietowanych źródłem bieżących informacji. Przy czym wśród social mediów dominuje Facebook (86,3 proc.). - Redakcje, które ich zatrudnią, muszą liczyć się z koniecznością rugowania nie zawsze dobrych nawyków i wyobrażeń wyniesionych z netu – komentuje wyniki badań Jerzy Sadecki z Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Jedna trzecia badanych studentów wskazała też radio i telewizję jako wymarzone miejsce pracy.

Z czym ponadto powinni się liczyć pracodawcy absolwentów dziennikarstwa? Jak i za ile młodzi chcą pracować, czego spodziewają się od szefów mediów? – szczegóły w pełnym raporcie z badania opublikowanym w "Press". Równie ciekawe są odpowiedzi na pytania dotyczące znajomości mediów i dziennikarzy oraz zasad etyki dziennikarskiej.

Pełny raport jest dostępny tutaj.

(RG, 05.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.