Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zaczynają spadać wpływy reklamowe radia

(fot. pixabay.com / lic. CC0)

Po raz pierwszy od wielu miesięcy spadły wpływy reklamowe stacji radiowych. W maju br. według cennikowych danych Kantar Media rozgłośnie zarobiły o 1,6 proc. mniej niż w maju ub.r. Wydatki na radio ograniczyło kilku najważniejszych reklamodawców.

Z danych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że przychody stacji w maju br. w porównaniu z majem ub.r. zwiększyła tylko Grupa RMF (minimalnie o 0,1 proc., do 182,3 mln zł) i Grupa Radiowa Time (o 8,1 proc., do 86,3 mln zł). Wpływy Eurozetu spadły o 4,5 proc. (do 104,9 mln zł), Grupy Radiowej Agory - o 5 proc. (do 68 mln zł), a Polskiego Radia - o 12,2 proc. (do 56,7 mln zł).

Najwięcej na reklamę w radiu w maju br. wydał Aflofarm - 66,3 mln zł (o 8,5 proc. mniej niż rok temu). Wśród największych reklamodawców znalazły się także: Terg (26,3 mln zł; wzrost o 8,4 proc.) i Lidl (20,9 mln zł; spadek o 6,2 proc.). Znacząco wydatki na reklamę w radiu ograniczyły rok do roku: Olimp Laboratories – o 68,2 proc. (do 5,8 mln zł) i Orange – o 71,8 proc. (do 4,9 mln zł).

(KOZ, 20.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.