Temat: technologie

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 30, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google rusza z Campus Residency, Kulczyk startuje z programem dla start-upów

Warszawski Campus Google (fot. Google)

10 start-upów zostało zakwalifikowanych do pierwszej edycji programu Campus Residency w Campus Warsaw, a jedna firma z Polski weźmie udział w Launchpad Accelerator. Na warszawskim kampusie Google zainaugurowano też program InCredibles Sebastiana Kulczyka.

Campus Residency to półroczny program oferujący darmową przestrzeń do pracy i pomoc mentorów. W jego pierwszej edycji w Campus Warsaw pracę rozpoczną: Autenti (platforma do autoryzacji dokumentów i zawierania umów przez internet); TheConstruct (platforma do projektowania i przeglądania projektów w wirtualnej rzeczywistości); Oscar Senior (czeska platforma opieki nad seniorami), OvuFriend (platforma dla kobiet starających się o dziecko); Xchanger.io (platforma wymiany walut online dla firm); Yestersen (platforma z przedmiotami vintage);

Quotiss (narzędzie do zarządzania cenami frachtu morskiego); WealthArc (platforma wspierająca firmy inwestycyjne w zarządzaniu portfelami); UserEngage (narzędzie do automatyzacji marketingu w czatach i e-mailach); Kredytmarket (platforma udzielająca firmom kredytów przez internet).

Po raz pierwszy firmy z Europy Środkowo-Wschodniej mogły aplikować do programu Launchpad Accelerator - półrocznego międzynarodowego programu dla start-upów z dwutygodniowym szkoleniem w Stanach Zjednoczonych. Z Polski weźmie w nim udział DrOmnibus - multimedialne narzędzie wspierające edukację i terapię dzieci z zaburzeniami rozwoju i/lub zachowania (autyzm, zespół Downa, ADHD).

29 maja Sebastian Kulczyk, prezes Kulczyk Investments, zapowiedział też program InCredibles, który ma inwestować i wspierać mentorsko młodych przedsiębiorców. Program ma ruszyć jesienią br., do 15 lipca przyjmowane są aplikacje spółek. 

Wydarzenia związane z programem mają się odbywać w kampusie, jego doradcą jest Rafał Plutecki, szef Campus Warsaw.

(JM, 30.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: technologie

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 31, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawnictwo Znak uruchamia serwis historyczny. Mają w nim być dyskusje, a nie propaganda

1 czerwca Wydawnictwo Znak uruchamia oficjalnie nowy serwis internetowy poświęcony historii Twojahistoria.pl. Jego hasło to: „Historia to sztuka dyskusji, a nie propagandy”.

W serwisie mają się ukazywać treści publicystyczne: opinie ekspertów w ważnych dyskusjach, dotykających historii, relacje z miejsc budzących emocje, materiały naświetlające konteksty teraźniejszości czy wreszcie wywiady z bohaterami historii i z ludźmi kreującymi postrzeganie przeszłości. „Twojahistoria.pl” przeprowadził rozmowę z generałem Ściborem-Rylskim na temat kulis jego współpracy z bezpieką. Z kolei Paweł Machcewicz w wywiadzie dla nowego serwisu omówił najnowszy etap walki o kształt wystawy w Muzeum II Wojny Światowej. Redakcja podjęła też kwestie związane ze zburzeniem pomnika Ukraińskiej Powstańczej Armii na Podkarpaciu.

Redaktorem serwisu jest Kamil Janicki. „Nieprzypadkowo uruchamiamy go właśnie teraz” – podkreśla Janicki, autor takich książek, jak „Pierwsze damy II Rzeczpospolitej” i „Epoka hipokryzji”, a także kierownik projektów internetowych w imprincie Znak Horyzont. – „Dożyliśmy czasów, w których od historyków oczekuje się, że będą partyjnymi funkcjonariuszami. Muzea stają się centrami propagandy, a naukowcy podejmujący nieprawomyślne badania muszą liczyć się z utratą pracy, medialną nagonką i ostracyzmem. Zamiast otwartej dyskusji, merytorycznych sporów i przemyślanych komentarzy, coraz więcej mamy mitotwórstwa oraz ataków personalnych. Trzeba to zmienić”.

(MAK, 31.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo