Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 16, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP odkupiła od TVN prawa do "Trzech kumpli" Ewy Stankiewicz i Anny Ferens

Autorki "Trzech kumpli" Anna Ferens (po lewej) i Ewa Stankiewicz odbierają Nagrodę im. Dariusza Fikusa (fot. Karol Piechocki/Press)

Po długich negocjacjach Telewizja Polska kupiła od Grupy TVN prawa do emisji filmu dokumentalnego "Trzech kumpli".

Obie części dokumentu telewizja publiczna pokazała w poniedziałek 15 maja w Programie 1 w prime time (o godz. 20.30 i 21.15). Rozmowy w sprawie pozyskania praw do emisji filmu zaczęły się jeszcze w ub.r. Grupa TVN nie ujawnia, ile TVP musiała zapłacić.
"Trzech kumpli" to film w reżyserii Ewy Stankiewicz i Anny Ferens (obie są też autorkami scenariusza), który TVN wyprodukował w 2008 roku. Dokument opowiada o przyjaźni Stanisława Pyjasa, Bronisława Wildsteina i Lesława Maleszki, a także śmierci Pyjasa i współpracy Maleszki z komunistycznymi służbami. Za "Trzech kumpli" Anna Ferens i Ewa Stankiewicz otrzymały Nagrodę im. Andrzeja Woyciechowskiego i Nagrodę im. Dariusza Fikusa. W organizowanym przez magazyn "Press" plebiscycie na Dziennikarza Roku 2008 Ewa Stankiewicz zajęła drugie, a Anna Ferens trzecie miejsce.
Jak pisaliśmy w "Press" w 2008 roku, Ferens i Stankiewicz z pomysłem na "Trzech kumpli" przyszły najpierw do telewizji publicznej. Zwodzono je przez rok, aż w maju 2006 roku prezesem TVP został Bronisław Wildstein. "Sytuacja stała się niezręczna. Naraziłybyśmy się na komentarze, że zlecił film o sobie" – mówiła w "Press" Ewa Stankiewicz. "Wydawało się, że tylko telewizja publiczna może wyemitować taki film. Nie przyszło nam do głowy, żeby iść do TVN-u, bo to prywatna stacja. Nasz projekt nie był komercyjny" – dodała. Kiedy autorki poprosiły o montaż filmu kolegę pracującego w TVN, tematem zainteresowało się kierownictwo tej stacji. TVN przejął produkcję. Na pytanie, dlaczego prywatna stacja, której właściciele są przeciw lustracji, zgodziła się zrobić film o lustracji, Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN, odpowiadał w "Press": "To nie jest film o lustracji, lecz o pokoleniu, o przyjaźni i zdradzie. Dotyka lustracji dlatego, że ona weszła w życie ludzi".
TVN pokazał "Trzech kumpli" w czerwcu 2008 roku. Pierwsza część miała 1,27 mln widzów (w poniedziałek o 21.55), druga – 1,19 mln (we wtorek o tej samej porze; dane Nielsen Audience Measurement).
Anna Ferens została w ub.r. kierownikiem redakcji form dokumentalnych TVP 1.

(RUT, 16.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 17, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Miniserial Polsatu "Koty i zaloty" jest sponsorowany przez markę Whiskas

"Koty i zaloty” to pierwsza niestandardowa forma promocji marki Whiskas

"Koty i zaloty”, nowy miniserial emitowany na antenie Polsatu, to 8-odcinkowy cykl sponsorowany przez markę Whiskas.

Press

Pięciominutowe odcinki emitowane są w każdą niedzielę o godzinie 17.45. W głównej roli żeńskiej występuje ambasadorka marki Whiskas – aktorka Anna Dereszowska.

„Koty i zaloty” to pierwsza niestandardowa forma promocji marki Whiskas, na którą zdecydował się Mars Polska. Produkcja ma łamać stereotypy dotyczące czworonogów, pokazywać „koci punkt widzenia”, a także pomagać widzom zrozumieć, co kryje się pod tajemniczym określeniem „kocie rytuały”. W serialu występują koty Kacper i Flora, które mają wpływ na relację rodzącą się między głównymi bohaterami, Kasią (Anna Dereszowska) i Pawłem (Marcin Perchuć). Głosu kotu Kacprowi udziela Rafał Bryndal.

Za zakup mediów oraz współpracę z Polsat Media odpowiada MediaCom Warszawa. Współpracą z ambasadorką marki zajmuje się agencja IQ Marketing. Za kreację i obsługę social media odpowiada BBDO Warszawa, natomiast za wsparcie PR odpowiedzialna jest agencja Grayling Poland.

Powtórki serialu można zobaczyć w soboty o godzinie 19.55 w kanale Polsat Cafe oraz na Ipla.tv.


(AMS, 17.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo