Więcej za pojedyncze numery czasopism. Apple podnosi ceny w App Store
Apple wprowadziło nową politykę cenową, która powoduje wzrost o ok. 10 proc. cen pojedynczych zakupów aplikacji i w aplikacjach (w tym np. e-wydań gazet i czasopism). Zmiana nie obejmuje automatycznie przedłużanych subskrypcji.
Wzrost cen dotyczy rynków, które operują euro, duńską koroną i meksykańskim peso (polscy użytkownicy też płacą w euro). Firma tłumaczy zmianę kursem tych walut wobec dolara. I tak np. dotychczasowe 0,99 euro zostało zamienione na 1,09 euro, a 1,99 euro na 2,29 euro. Procent z kwoty, który jest przekazywany twórcom, pozostaje taki sam, oscyluje wokół 60 proc.
Jak informuje firma Optizen Labs, istnieje możliwość zachowania niektórych z dotychczasowych cen (np. 0,99 euro), stosując tzw. stawki alternatywne. Różnią się one jednak w zależności od rynku (oferują dużo niższe ceny w krajach rozwijających się) i mogą być dla wydawcy mało opłacalne, jeśli sprzedaje dużo egzemplarzy poza strefą euro.
Zapytaliśmy biuro prasowe Google Polska, czy planuje podobną podwyżkę cen, jednak odmówiono nam komentarza.
(JM, 11.05.2017)