Dział: INTERNET

Dodano: Maj 10, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Już 200 firm medialnych uczestniczy w projekcie Google

(fot. pixabay.com)

Google ma już 200 partnerów z branży medialnej, którzy zaangażowali się w projekt Digital News Initiative (DNI).

Amerykański koncern potwierdził, że w ramach dwóch rund naboru do projektu zakwalifikowano 250 innowacyjnych projektów. Ich autorami jest 200 firm medialnych pochodzących z 25 europejskich krajów. Na finansowanie tych inicjatyw Google wydał już 50 mln dol., a zamierza przeznaczyć na ten cel kolejnych 100 mln dol.

Program DNI wystartował wiosną ub.r. Jest efektem porozumienia europejskich wydawców z Google. Amerykański koncern chce przez trzy lata przekazać 150 mln euro na innowacje medialne.


(LL, 10.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: badania internetu

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

CBOS: na ocenę wiarygodności portali wpływ mają poglądy polityczne badanych

Z przynajmniej jednego z portali: Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Gazeta.pl informacje o bieżących wydarzeniach i polityce czerpie ponad połowa osób regularnie korzystających z sieci (54 proc.) – wynika z badania CBOS. Jak podkreślono w raporcie, na ocenę ich wiarygodności mają wpływ poglądy polityczne badanych.

Jak podkreśla CBOS, najpopularniejszym sposobem dowiadywania się o wydarzeniach w kraju i na świecie wciąż jest oglądanie telewizji. Drugie miejsce zajmuje internet, który wyprzedza tradycyjną prasę i radio.

Badanych pytano, skąd - z których stron i portali internetowych - czerpią na ogół informacje o bieżących wydarzeniach i polityce. 33,1 proc. respondentów czyta Onet.pl, a 27 proc. - Wp.pl. Dalej są: Interia.pl (13,6 proc.) i Gazeta.pl (8,7 proc.). 12 proc. badanych informacje pozyskuje z portali społecznościowych, z czego większość - z Facebooka (10 proc.).

Portale regionalne są źródłem informacji dla 6 proc. badanych, a 5 proc. korzysta ze stron nadawców telewizyjnych.

Użytkowników internetu zapytano także, z których portali korzystają w pierwszej kolejności, gdy chcą się dowiedzieć o bieżących wydarzeniach w polityce. Największa część badanych w pierwszej kolejności zagląda do Onetu (22,4 proc.), potem Wirtualnej Polski (17 proc.), Interii (5,8 proc.) i na Gazeta.pl (3,3 proc.) Dla 5,7 proc. badanych pierwszym wybieranym źródłem informacji jest Facebook.

Informacje z Onetu czerpie - jak podaje CBOS - 39 proc. osób o poglądach lewicowych, 43 proc. centrowców oraz 31 proc. prawicowców. Z Wirtualnej Polski - kolejno 36 proc., 24 proc. i 29 proc., a z Interii – 14 proc., 18 proc. i 14 proc.
CBOS podaje, że osoby o lewicowych i centrowych poglądach na ogół wyrażają pozytywne opinie o wiarygodności wszystkich czterech portali (Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Gazeta.pl). "Identyfikujący się z lewicą najlepiej pod tym względem oceniają Gazetę.pl, a deklarujący orientację centrową najbardziej cenią Wirtualną Polskę. Badani o poglądach prawicowych są z kolei sceptyczni wobec wszystkich czterech serwisów, relatywnie najrzadziej ich zastrzeżenia budzą Interia i Wirtualna Polska" – podaje instytut.

Badanie "Aktualne problemy i wydarzenia" przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo w dniach 30 marca – 6 kwietnia 2017 roku. O korzystanie z mediów i ich wiarygodność zapytano 1075 losowo wybranych dorosłych mieszkańców Polski.

(KOZ, PAP, 11.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY